Wydaje się to dość skomplikowane, lecz w sumie jest dość proste. Jeśli mamy prawo jazdy wyłącznie kategorii B, zastanawiając się, jaką przyczepę możemy holować naszym samochodem, weźmy pod uwagę dwa przypadki.

Po pierwsze, każdym autem o dopuszczalnej masie całkowitej (dalej: dmc) wolno holować nam przyczepę lekką (przyczepa lekka waży wraz z ładunkiem nie więcej niż 750 kg). W sumie zestaw może ważyć aż 4250 kg. Istotne jest oczywiście nie to, ile w danej chwili waży nasz pojazd z przyczepą, ale to, co wpisano w dowody rejestracyjne obu pojazdów).

Po drugie, mając „prawko” kat. B, można holować także przyczepę ważącą ponad 750 kg. Wówczas jednak DMC zestawu (czyli auta i przyczepy razem) nie może przekroczyć 3,5 tony. Przykład: dmc auta to 2 tony, maksymalna masa holowanej przyczepy to nie więcej niż 1500 kg, chyba że występuje podstawowe ograniczenie: homologacja samochodu. Odpowiedź jest w dowodzie rejestracyjnym.

Każdy samochód ma określoną masę przyczepy, jaką wolno nim holować. W dowodzie rejestracyjnym są dwie pozycje: dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem najazdowym i dmc przyczepy bez hamulca.

Te ograniczenia mają pierwszeństwo nad limitami wynikającymi z rodzaju prawa jazdy, jakim dysponujemy.Przykład: auto waży 1660 kg, maksymalna dopuszczalna masa przyczepy to 1200 kg. Nie wolno więc holować przyczepy o dmc 1500 kg, nawet jeśli cały zestaw będzie ważył mniej niż 3500 kg, nawet gdy przyczepa będzie pusta i faktycznie lżejsza niż jej dmc i nawet jeśli auto mogłoby sobie z takim ciężarem poradzić.