Pan Sobiesław użył tego określenia w 1960 roku podczas jednej z audycji radiowych, w której występował.
Nasz mistrz kierownicy przyznaje dziś, że dość długo szukał właściwego pozdrowienia dla kierowców. Używane były co prawda takie powiedzonka, jak np. „gumowych drzew", czy „dobrej drogi", ale zdaniem Pana Sobiesława „szerokiej drogi" było najlepsze.
Powiedzenie-pozdrowienie z czasem stało się popularne, a Sobiesław Zasada wykorzystał je do zatytułowania swojej książki, w której radził, jak samemu można doskonalić technikę jazdy.
Pan Sobiesław jest także twórcą innego określenia, które na stałe weszło do języka kierowców: „szybkość bezpieczna". To także tytuł jego kolejnej książki o bezpiecznym prowadzeniu samochodu.
Książki o doskonaleniu techniki jazdy Sobiesława Zasady cieszyły się wielką popularnością, miały wiele wznowień w nakładach dziś niewyobrażalnych (np. 100 tys. egzemplarzy plus dodruk).
Tajemnica powodzenia tkwi w jasnym, prostym opisie i odwoływaniu się do własnych doświadczeń rajdowych.
Oto fragment książki „Szerokiej drogi", w którym Pan Sobiesław radzi, jak redukować biegi i przywołuje wypadek, jaki mu się przydarzył: „Na zamarzniętą jezdnię po deszczu spadł śnieg. Jadę z Bielska do Krakowa.Na liczniku mojego Fiata 600D niewiele ponad 100 km/h. Rozpoczynam ostrożne hamowanie – zmieniam bieg z czwórki na trójkę i bezmyślnie puszczam sprzęgło.. W tym samym momencie wóz jak bąk zaczyna kręcić się po drodze. Miałem dużo szczęścia, uratowały mnie pryzmy kamieni i żwiru przykryte śniegiem. Uszkodzenia karoserii były minimalne. Błąd polegał na tym, że przy włączeniu 3 biegu i puszczeniu sprzęgła szybkość samochodu była wyższa niż przewidywała maksymalna dla 3 biegu. Tym samym nastąpiło zblokowanie jednego z kół napędowych".
Prawda, że taki przykład lepiej zapadnie w pamięci niż teoretyczne rozważania?
Przykładów z bogatych doświadczeń rajdowca jest w „Szerokiej drogi" oraz w „Bezpiecznej jeździe" mnóstwo. I choć obie książki powstały wiele, wiele lat temu, to rady Pana Sobiesława nic nie straciły na aktualności.
Sobiesław Zasada mimo 85 lat nadal jest aktywny w sportach motorowych. W 2013 r. wystartował na Mercedesie A 45 AMG w 47 Rajdzie Żubrów.