Do rundy finałowej zakwalifikowały się:

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Prowadzenie na suchej nawierzchni

Jedynie Michelin i Continental jako tako dotrzymują kroku oponie letniej. Pirelli i Nexeny wypadły niewiele lepiej od ogumienia zimowego. Przyzwoity rezultat tym razem osiągnęło Apollo.

Test opon całrocznych: prowadzenie na suchym
Test opon całrocznych: prowadzenie na suchym

Hamowanie na suchej nawierzchni

To na pewno nie jest koronna dyscyplina gum wielosezonowych – dość powiedzieć, że najlepszy w zestawieniu całoroczny Michelin potrzebował aż o 1,9 m więcej niż opona letnia.

Test opon całorocznych: hamowanie
Test opon całorocznych: hamowanie

Emisja hałasu na suchej nawierzchni

Opony całoroczne i zimowa okazują się cichsze od referencyjnej letniej – to dobry wynik. Wyłamał się tylko Hankook, ale trudno nazwać tę oponę nieprzyjemnie głośną.

Test opon całorocznych: emisja hałasu
Test opon całorocznych: emisja hałasu

W kolejnej części sprawdzimy, jak ogumienie całoroczne radzi sobie na mokrej nawierzchni.