Choć nakładanie wosku bywa zajęciem czasochłonnym, to warto poświęcić mu raz na jakiś czas dłuższą chwilę. Regularne woskowanie pozwoli utrzymać żywą barwę lakieru, nie dopuszczając do jego utleniania i blaknięcia, czy matowienia. Samochód będzie nie tylko cieszył nasze oko błyszcząc w słońcu jak nowy, ale może przede wszystkim jego wartość przy ewentualnej odsprzedaży może być nawet o kilka tysięcy złotych wyższa, niż porównywalnego modelu z zaniedbaną karoserią. Poza tym odpowiednio zabezpieczony lakier jest łatwiejszy do umycia i bardziej odporny na palące słońce czy siarczyste mrozy.

Woskowanie kojarzy się najczęściej z mozolnym nakładaniem pasty i polerowaniem tak długo, aż ręce odmówią nam posłuszeństwa. Na szczęście dzisiaj mamy do wyboru wiele produktów nowej generacji, tak zwany "wosk na mokro".

Na umyty samochód wystarczy nanieść niewielką ilość. W zależności od rodzaju wosk przeznaczony jest do nakładania na mokrą lub suchą powierzchnię. Najłatwiej stosować wosk na mniejsze powierzchnie - drzwi, maskę, dach. Wosk nabłyszcza lakier i chroni go przez czynnikami zewnętrznymi, przywraca także naturalny połysk i barwę.

Wystarczy rozprowadzić produkt, a następnie wypolerować mikrofibrą do elementów zewnętrznych.

Jeżeli używasz wosku w postaci pasty lub mleczka, przed woskowaniem dobrze jest zabezpieczyć specjalnym preparatem elementy plastikowe (zwłaszcza czarne), dzięki czemu łatwo będzie później usunąć resztki wosku. Unikaj woskowania samochodu w pełnym słońcu lub na rozgrzanym lakierze.

Dbanie o stan lakieru i pielęgnację nadwozia jest może pracochłonne, ale czas poświęcony nałożeniu odpowiednich, wysokiej jakości preparatów ochronnych nie pójdzie na marne. Nakłady czasu i pieniędzy zwrócą się w postaci dobrej kondycji powłoki lakierniczej przez długie lata oraz wyższej ceny samochodu przy jego odsprzedaży.