Porsche 911 GT2 RS to jeden z najdynamiczniejszych seryjnych samochodów świata z napędem na tylne koła. Do setki rozpędza się 2,8 s, czyli w takim samym czasie jak McLaren P1 (900 KM), o 0,1 s szybciej niż LaFerrari (963 KM) i o 0,2 s wolniej niż Porsche 918 Spyder (887 KM, napęd na cztery koła). Bugatti Chiron o mocy 1500 KM przyspiesza do setki w czasie poniżej 2,5 sekundy, ale również korzysta z napędu na cztery koła, a najnowsze Ferrari 812 Superfast (800 KM) traci do Porsche GT2 RS 0,1 s.

Na tak rewelacyjne osiągi pozwala dociążający podczas przyspieszania z potężną siłą tylne koła bokser biturbo, który generuje moment obrotowy 750 Nm. Bazuje na 3,8-litrowym silniku z modelu 911 Turbo S (580 KM). W GT2 RS zamontowano nowe wydajniejsze turbosprężarki i skuteczniejszy system chłodzenia ze spryskiwaną wodą chłodnicą powietrza doładowującego. Rozbudowana aerodynamika oraz szerokie koła (z oponami w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu) i ceramiczne tarcze hamulcowe pomagają okiełznać 700 KM. GT2 RS jest o 80 KM mocniejsze od poprzednika i po raz pierwszy w tej wersji zastosowano skrętną tylną oś.

Układ wydechowy z charakterystycznymi dwiema okrągłymi rurami wydechowymi wykonany jest z ultralekkiego tytanu i cały waży jedynie 7 kg. Przednie błotniki, otwory wentylacyjne nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterek zewnętrznych, wloty powietrza po bokach tylnej partii nadwozia oraz elementy tylnego pasa wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP), podobnie jak liczne elementy wykończenia kabiny. Aby uzyskać jak najniższą masę, maskę wykonano z karbonu, a dach – z magnezu. Oba panele mają charakterystyczne zagłębienie. Opcjonalny pakiet Weissach pozwala zaoszczędzić dodatkowe 30 kg i obejmuje m.in. dach, stabilizatory obu osi i ich mocowania wykonane z karbonu.

We wnętrzu 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy z włókna węglowego. Mimo morderczej walki o obniżenie masy, Porsche oferuje w GT2 system nawigacji i klimatyzacji. Można również korzystać z aplikacji do pomiarów czasów okrążeń na torze.

Porsche 911 GT2 od lat słynie z trudnego prowadzenia. Napęd na tylne koła, i umieszczony za tylna osią potężnie doładowany silnik powoduje, że moment utraty przyczepności w zakręcie następuje tak szybko, że nawet kierowcy wyczynowi mają problemy z kontrolą nad tym samochodem. Dlatego przez lata GT2 zapracowało sobie na ksywę widowmaker. Bardzo ciekawi jesteśmy, jak bardzo agresywne jest najnowsze wcielenie GT2. Kierowca może w tym wypadku korzystać z wyczynowego podwozia ze skrętną tylną osią i specjalnie skalibrowanego systemu PSM z trybem Sport, który pomoże badać limity przyczepności tylnych kół w bezpiecznych warunkach.

Porsche Design przy okazji debiutu najmocniejszej wersji 911 połączyło swe siły z oddziałem Porsche Motorsport i stworzyło zegarek 911 GT2 RS Chronograph, zarezerwowany wyłącznie dla nabywców tego modelu. Jego sercem jest pierwszy mechanizm opracowany przez Porsche Design, efekt trzyletnich prac projektowych (kaliber 01.200), który w tym wypadku chroni obudowa z tytanu. Właściciele GT2 RS nie muszą już w restauracji kłaść kluczyka na stole, by zaimponować znajomym nowym nabytkiem. Teraz mogą tę samą informację przekazać z większa klasą, bo detale czasomierza bezpośrednio nawiązują do nowego modelu Porsche. Rotor wzorowany jest na kutej, magnezowej obręczy 911 GT2 RS, tarczę wykonano z karbonu, a jej wzór nawiązuje do panelu wskaźników samochodu. Mamy jednak wrażenie, że właściciele nowego GT2 to ludzie, którzy czerpią większą radość z jego posiadania na krętych górskich drogach niż pod restauracją.

Porsche 911 GT2 RS w Polsce kosztuje 1 431 090 zł, a za zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph trzeba zapłacić ponad 40 tys. zł. Dla porównania na 911 Turbo S trzeba wydać 1 015 040 zł, na 911 GT3 - 788 960 zł.