Gdy testowaliśmy Porsche Macana S, auto zrobiło na nas duże wrażenie – atrakcyjny wygląd, świetne osiągi, skuteczne hamulce, rewelacyjne prowadzenie na prostej i na zakrętach. Uznaliśmy, że to SUV idealny na tor.
Porsche Macan turbo jest jeszcze mocniejszy, szybszy i bardziej zadziorny! Oczywiście, porównanie go z samochodami czysto sportowymi byłoby nie na miejscu, ale w klasie rasowych SUV-ów wagi średniej nie ma on sobie równych!
Podczas prac nad topowym Macanem Porsche starało się zaszczepić w nim jak najwięcej sportowego DNA. I rzeczywiście, czuć to w każdym calu. Ten samochód nie tylko świetnie wygląda, lecz także kapitalnie zachowuje się w czasie jazdy. 400-konny silnik 3.6 biturbo V6 z niewiarygodną lekkością kręci się aż do 7 tys. obrotów i wydaje przy tym soczysty dźwięk.
W najbardziej rasowych ustawieniach Porsche Maca Turbo staje się naprawdę ostry. Siedmiostopniowa skrzynia PDK nie zmienia biegów, lecz je wbija (przy każdej zmianie słychać strzały z wydechu), natomiast redukcji przełożeń towarzyszą międzygazy. Do „setki” Macan Turbo przyspiesza w niecałe 5 s (uzyskaliśmy wynik 4,6 s) i może jechać z maksymalną prędkością 266 km/h.
Wysoko oceniamy pracę pneumatycznego zawieszenia, a także układu przeniesienia napędu. Porsche Macan Turbo to SUV stworzony do dynamicznej jazdy. Pokonuje zakręty z polotem i zachowuje się na nich tak bezczelnie pewnie, jakby nie kierował się żadnymi zasadami fizyki! W szybkim pokonaniu łuków nie przeszkadza mu ani blisko 2-tonowa masa własna, ani środek ciężkości położony nieco wyżej niż w popularnych osobówkach.
Wrażenie robi także trakcja. O ile brak uślizgów i pewne zachowanie auta podczas ostrego przyspieszania w pogodny dzień uznajemy za normę w SUV-ie tej klasy, o tyle Macan Turbo pozytywnie zaskoczył nas na mokrym asfalcie – trudno zerwać przyczepność (napęd 4x4 płynnie i bardzo szybko działa).
Można też liczyć na: skuteczne hamulce (szczególnie po rozgrzaniu), bezpośredni układ kierowniczy, a także rozsądne spalanie. Owszem, podczas ostrej jazdy przekracza 20 l/100 km, ale w mieście średnie wynosi ok. 14 l/100 km, a minimalne poza miastem (prędkość 90-100 km/h) – 8,7-9,4 l/100 km.
Są to wartości do zaakceptowania, tym bardziej że w ustawieniach komfortowych Macan Turbo może służyć też jako auto rodzinne – właściwe tłumienie nierówności, przyzwoita ilość miejsca w kabinie i duży kufer (500 l). Wysoką jakość wykończenia i bogate wyposażenie seryjne uznajemy za dodatek, ale jakże przyjemny!
Cena? Zaczyna się od prawie 360 000 zł. Nie jest niska, ale w obliczu potencjału oraz prestiżu marki da się ją zaakceptować.
Porsche Macan Turbo - Nasza opinia
Choć wiele osób porównuje Macana z Q5 i twierdzi, że to tylko podrasowane Audi, zapewniam: mówią tak ci, którzy nigdy nie jeździli SUV-em Porsche. Fakty są takie: Macan Turbo – w ogólnym odbiorze – ma zupełnie inny charakter niż Q5. Daje ogromną frajdę z jazdy i w każdym calu czuć, że wyszedł spod rąk inżynierów Porsche. Polecam!