W ciągu 11 miesięcy 2014 roku Porsche sprzedało na całym świecie 169 tys. samochodów – to o 15 proc. więcej niż w takim samym okresie 2013 r.

Okazuje się, że bogaci klienci pod koniec roku szczególnie chętnie kupują „porszawki" – w listopadzie 2014 r. na całym świecie kupili 17 700 sztuk – o 25 proc. więcej niż przed rokiem.

Od stycznia do listopada 2014 r. Porsche sprzedało w Europie 54 466 samochodów – o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Z tej liczby w samych Niemczech znalazło 22 221 klientów.

W Ameryce sprzedano 51 649 modeli Porsche, z tego aż 43 732 w USA.

Zadziwiająco dużą popularnością cieszy się Porsche w Chinach – sprzedano tam 40 504 egzemplarze sportowych samochodów.

Klienci z Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu kupili 63 090 modeli Porsche – wzrost w porównaniu do ub. roku wyniósł 18,7 proc.

Największe wzrosty sprzedaży Porsche odnotowano jednak w... Polsce – aż o 68,4 proc.! Od stycznia do listopada polscy klienci kupili 655 nowych „porszawek".

W Polsce są cztery salony Porsche – w Warszawie, w Poznaniu, w Katowicach i w Sopocie. W ofercie są wszystkie modele oprócz limitowanego 918 Spider – tego modelu wyprodukowano tylko 918 sztuk, każdy za ok. milion euro. Ostatni egzemplarz 918-tki został sprzedany w listopadzie.

Najtańsze Porsche – Boxster – kosztuje w polskim salonie od 250 400 złotych. Najtańszy Cayman kosztuje od 257 400 zł. Za najnowszy model – Macana trzeba zapłacić 256 tys. zł.

Najtańsza 911-ka Carrera Coupe kosztuje 450 tys. zł, a najdroższa – 911 Turbo S cabriolet – 1 milion 40 tys. zł.

Najtańsza Panamera kosztuje 380 tys. zł, a jej najdroższa wersja – Turbo S Executive – 950 tys. zł.

Terenowy Cayenne w najtańszej wersji dostępny jest za 324 600 zł, a w topowej – za 640 400 zł.