Producent określa nowy model jako Sports Activity Coupe (SAC). W rzeczywistości Paceman to bardziej sportowa odmiana Countrymana. Auto wygląda zadziornie i stylowo, ma troje drzwi, obniżony, ale nadal stosunkowo wysoki prześwit, czteromiejscową kabinę i całkiem spory bagaznik o pojemności330 litrów, czyli wszystko to, co niezbędne do podboju miejskiej dźungli.

Z chwilą debiutu gama jednostek napędowych składa się z czterech silników. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe o pojemności 1,6 litra: podstawowa o mocy 122 KM (Cooper) i doładowana, generująca 184 KM (Cooper S), natomiast dla zwolenników turbodiesli przygotowano 112-konny silnik 1.6 o mocy 112 KM (Ccoper D) orazdwulitrową jendnostkę o mocy 143 KM (Cooper SD).

Wszystkie warianty oferowane są z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów (opcja). Za dopłatą dostęony jest także system napędu na wszystkie koła Mini All4 (z wyjątkiem podstawowej benzynowej odmiany Cooper). W przygotowaniu jest obecnie sportowa odmiana Paceman John Cooper Works.

Polska premiera Mini Paceman Foto: Auto Świat
Polska premiera Mini Paceman