Nowy 24-zaworowy silnik posiada lekki, aluminiowy blok i jest wyposażony w doładowanie mechaniczne, bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Jednostkama 2 999 ccm pojemności, generuje 340 KM mocy (przy 6500 obr./min.) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów (3500 – 5000).

Elastyczność i osiągi nowej jednostki V6 są porównywalne do parametrów wolnossącej „V8-ki”. Samochód w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s i może osiągnąć 210 km/h. Motor jest sprzężony z 8-stopniowym automatem firmy ZF, współpracującą z systemem stop/start, który ma za zadanie obniżenie zużycia paliwa.

Do tej pory „Range” był oferowany na naszym rynku tylko z jednym, topowym silnikiem benzynowym 5.0 V8 Supercharged o mocy 510 KM, więc słabszy benzyniak był potrzebny. Ponadto klienci mają do wyboru dwie jednostki wysokoprężne: turbodoładowaną 3.0 TDV6 (259 KM) oraz wspomaganą kompresorem 4.4 SDV8 (339 KM).

Nowy Range Rover Supercharged V6 trafi do salonów sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku.