Litrowy silnik w małolitrażowym samochodzie to częsty widok. Tym razem skupiamy się na autach, które są na rynku blisko 10 lat i kosztują ok. 10 tys. zł.
Zakup małego auta z silnikiem o pojemności 1000 ccm ma wiele zalet. Można liczyć m.in. na niskie spalanie, atrakcyjną cenę ubezpieczenia, korzystną relację ceny do wieku i tanie części zamienne. Czyżby więc same pozytywy? Nie do końca.
Auta małe nie są wieczne!
Trzeba pamiętać, że samochody małolitrażowe nie są projektowane z myślą o dużych przebiegach. To typowe mieszczuchy, które mają zapewnić ekonomiczną podróż na krótkich odcinkach dróg, a następnie wepchnąć się w niewielkie miejsce parkingowe.
Maluchy to także niski komfort jazdy, częste braki w wyposażeniu oraz oszczędności materiałowe (szeroko rozumiane). Odzwierciedla to m.in. ich cena w salonie – małe auta kupicie najtaniej! Nie należy się więc dziwić temu, że wraz z wiekiem liczba usterek (zarówno drobnych, jak i poważnych) będzie rosła.
Przebiegi rzędu 200-300 tys. km w przypadku wielu maluchów nie są może granicą ich trwałości, ale często odciskają piętno na kondycji wielu podzespołów. Mimo to, w obliczu zalet wymienionych na początku, popyt na samochody małolitrażowe jest dość duży.
Które auto warto kupić?
Wytypowaliśmy 6 popularnych samochodów (zarówno z segmentu A, jak i B) z benzynowymi silnikami o pojemności 1000 ccm. Oczywiście, niektóre z nich mają 998 ccm, inne 999 ccm, ale generalnie: jeśli po zaokrągleniu silnik miał litr pojemności (bądź oznaczano go 1.0 w ofercie handlowej), znajdował się w kręgu naszych zainteresowań.