Paleta miejskich aut, których wygląd łatwo można zmienić za pomocą ciekawych pakietów stylistycznych, wciąż rośnie. Oprócz Mini Coopera i Fiata 500 w ofercie są: Audi A1, Smart, Kia Soul i Opel Adam. Ostatnio do tej oryginalnej grupy pojazdów dołączyło Renault Captur.
Wesoły – to określenie idealnie opisuje francuskiego crossovera zbudowanego na podwoziu Clio. Jednak nie jest jedyne, bo kolejne, jakie ciśnie się na usta, to: praktyczny. We wnętrzu Captura bez trudu zmieści się młoda rodzina (2 dorosłych, 2 dzieci) z wakacyjnym bagażem. Wszystko dzięki takim rozwiązaniom, jak przesuwana tylna kanapa czy podwójna podłoga bagażnika.
Ponieważ dzieci potrzebują niewiele miejsca na nogi, tylne fotele można przesunąć do przodu i w ten sposób 377-litrowy kufer (pojemność typowa dla aut kompaktowych) urośnie o kolejne 78 l. Jeśli przestrzeni będzie wciąż za mało, wiele przedmiotów wejdzie do głównego schowka, który tak naprawdę jest wielką wysuwaną szufladą.
Silnik 1.2 TCe i skrzynia EDC to udany duet
Pełne możliwości ładunkowe Captura będziecie jednak wykorzystywać raczej raz, maksymalnie dwa razy w roku. Na co dzień pojazd będzie z pewnością służył do jazdy w mieście. Tu docenicie dobrą widoczność z wysoko umieszczonego fotela kierowcy, niezłą zwrotność auta oraz napęd.
Ostatni z tych elementów to udany duet, tworzony przez małolitrażowego benzyniaka 1.2 i dwusprzęgłowy „automat”. Celowo piszemy „udany”, a nie „idealny”, bo choć zapewnia autu świetną dynamikę i szybką zmianę biegów, to ma też pewną dość ważną wadę.
Mamy na myśli spalanie. Producent zapewnia, że w ruchu miejskim zużycie paliwa powinno wynosić 6,6 l/100 km. Testowy Captur w tych warunkach spalał o 1,7 l/100 km (+30 proc.) więcej. Na niewiele przydała się funkcja Eco, która ogranicza osiągi samochodu i powinna przynosić znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Niestety, w praktyce znacznie pogarszała się dynamika auta (nieprzyjemnie wręcz), a spalanie spadało zaledwie o 0,3 l/100 km. Bez rewelacji!
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.benz. R4/16 |
Pojemność | 1197 |
Moc. maks. | 120/4900 KM/obr./min |
Moment | 190/2000 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 377-455/1235 l |
Zbiornik paliwa | 45 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4122/1778/1566 mm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,9 s |
Napęd | aut. 6/przedni |
Prędkość maks. | 192 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 5,4 l/100 km |
Cena (Intens) | 74 400 zł |
Plusy: atrakcyjny design, praktyczne wnętrze, dynamiczny silnik, szybka skrzynia biegów.
Minusy: wysoka cena, dość duże spalanie w ruchu miejskim, zbyt sztywne zawieszenie.