Bez wlasciwej informacji z niego nie bedzie prawidlowo regulowal obrotami. Styk powinien przekazywac odpowiednia informacje do komputera wtrysku w momencie poosiowego nacisku na wysuwajacy sie trzpien sterowania przepustnica. Na probe mozna nacisnac go reka na pracujacym silniku aby sprawdzic czy jest reakcja. Moze nalezy dokonac regulacji wzajemnego polozenia silnik - przepustnica aby zapewnic prawidlowe funkcjonowanie styku. Brak prawidlowych obrotow moze rowniez wynikac np. z zasysania falszywego powietrza poza przepustnica, lub zuzycia potencjometru polozenia przepustnicy (nie zalecam regulacji potencjometru).Nie znam historii uszkodzenia i przyczyn, ktore doprowadzily do decyzji o wymianie silniczka krokowego. Prawidlowa analiza historii powstawania uszkodzenia i wykonane pomiary powinny skutecznie przyczynic sie do okreslenia przyczyny usterki i zakresu niezbednej naprawy.Krzysztof Kotarba
Renault Clio ll 1,4
Techniczne okreslenie naprawianego silnika jako "z samochodu Clio II 1,4l" jest malo precyzyjne, zakladam ze moze chodzic o silnik z monowtryskiem Bosch'a i silniczkiem krokowym regulujacym polozenie przepustnicy. W takim przypadku silnik krokowy oprocz czesci poruszajacej przepustnica wyposazony jest w styk wolnych obrotow.