Renault Floride to niewielki samochód osobowy produkowany przez francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto zadebiutowało w 1958 roku i nie miało bezpośredniego poprzednika. W późniejszych latach nazwa auta została zmieniona na Caravelle. Konstrukcyjnie Floride powstało na modelu Dauphine, przez co niestety odziedziczył on po nim wszystkie jego wady (m.in. układ kierowniczy).
Floride występował jako kabriolet lub coupe - w obu przypadkach były to auta typu 2+2. Charakterystycznymi elementami były m.in. wysunięty i ścięty pod kątem przód, okrągłe, szeroko rozstawione reflektory oraz nieproporcjonalnie duże zwisy z przodu i z tyłu. Technicznie Flroide korzystał z modnych ówcześnie rozwiązań – silnik umieszczony z tyłu przekazujący moc na tylne koła. Początkowo pojazd korzystał z benzynowego silnik o pojemności 845 cm3 o mocy 34 KM, który wkrótce zyskał 6 KM.
Po pojawieniu się na rynku nowego Renault 8/10, Floride przejął od niego 44-konnego benzyniaka o pojemności 1 litra. Od 1964 roku do oferty dołączył także silnik z R8 Major – 1.1 o mocy 47 KM, która po roku urosła do 52 KM. Moment obrotowy kierowany był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej.
W 1968 roku zakończono produkcję Renault Floride, a bezpośredni następca nie został przewidziany. Natomiast w 2011 roku, w ramach nawiązania do historii, Renault nazwał nadał nazwę Floride limitowanej edycji Renault Megane CC.