Francuski koncern już drugi raz modernizuje Mastera pod względem wydajności. Od debiutu w 2010 roku pojazd jest oferowany z silnikiem M9T w trzech wersjach mocy (100 KM, 125 KM i 150 KM), zaprojektowanym specjalnie na potrzeby dużych vanów.

W 2012 roku inżynierowie udoskonalili układ chłodzenia jednostki, który został rozwiązany w taki sposób, że umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika do temperatury roboczej, co w efekcie poprawia wydajność energetyczną. Zastosowano także nową pompę oleju oraz pompę wspomagania o zmiennej pojemnośc, opony o zmniejszonym oporze toczenia oraz mniej lepkościowy olej przekładniowy.

Renault podaje, że standardowy Master L2H2 o mocy 125 KM emituje średnio 195 g CO2 na km i spala 7,4 litra oleju napędowego na 100 km.

Od początku 2013 roku na polu dalszego poprawiania ekonomiki zużycia paliwa Renault wprowadziło do jednostek Energy dCi 100 oraz Energy dCi 125 układ Energy Smart Management,którego zadaniem jest odzyskiwanie energii podczas hamowaniu i zwalnianiu. Dzięki temu alternator jest wykorzystywany tylko w fazie optymalnego poboru. Ponadto oba turbodiesle wyposażono w układ Stop&Start, wyłaczający silnik po zatrzymaniu pojazdu.

W Polsce silniki z układem Stop&Start dostępne są dla nadwozia typu furgon oraz podwozia z podwójną kabiną w cenie 2 000 zł brutto.