Mimo że zawieszenie należy do grupy tych twardszych, amortyzatory znakomicie pochłaniają energię. Mocowania wahaczy wcale nie są już miękkie jak w starszych Renault, więc na torowisku koła nie skaczą jak uciekające pchły. Poza tym system skrętnych kół dodaje zwinności i stabilności, o czym już pisaliśmy, ale również znakomicie tuszuje podsterowne tendencje samochodu z napędem na przednie koła. Podczas szybkiej jazdy sprawdza się również sztywna karoseria, która pozwala precyzyjnie prowadzić koła, a także świetna pozycja za kierownicą i masywna deska rozdzielcza. Jeśli dołożymy do tego sportowe fotele, które są znacznie wygodniejsze, niż zapowiadają ich zdecydowanie wyprofilowane kształty, okazuje się, że Mégane GT to dziś jeden z najlepiej prowadzących się kompaktów.

Renault Mégane GT

Pozostaje jeszcze kwestia naturalności odczuć. Zwykle wybierałem komfortowy tryb jazdy, ponieważ wtedy układ skrętnych tylnych kół reaguje spokojnie i bardziej intuicyjnie. Ale sam układ skręcania kół można regulować niezależnie.

Licznik kilometrów dobija do 9 tys. i zauważyliśmy pierwszy defekt. Zdarza się, że podczas ostrego przyśpieszania automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa, zamiast zapiąć kolejny bieg, wyrzuca na luz, a na desce rozdzielczej pojawia się na 2 s komunikat o przegrzaniu konstrukcji. Po czym wszystko wraca do normy. Z naszych obserwacji wynika, że automat nie dociska sprzęgła z odpowiednio dużą siłą, następuje krótki uślizg tarcz, co wywołuje komunikat o przegrzaniu skrzyni. Wystarczy jednak płynnie prowadzić samochód, by komunikat się nie wyświetlał. Te objawy spowodowały przedwczesną wizytę w serwisie.

Renault Mégane GT

Zalety

- Oszczędny silnik, który na trasie spala 8 l na setkę.

- Znakomicie pracujące zawieszenie. Zapewnia komfort i pozwala na szybką jazdę krętą drogą.

Wady

- Skrzynia biegów nie pracuje tak szybko i płynnie jak DSG

w VW.

- Ekran nawigacji mógłby zapewniać bardziej intuicyjną obsługę.

Miesiąc 3:   1618 cm3, R4, turbo benz., napęd na przód, 205 KM, 280 Nm  6,0 l/100 km  0-100 km/h: 7,1 s, 230 km/h  102 100 zł/ 119 610 zł (testowane)

Przebieg 8801 km

Średnie spalanie: 8,4 l/100 km