Renault Messenger to lekki samochód ciężarowy produkowany przez Renault Trucks. Auto pojawiło się w 1982 roku jako następca modelu Super Goelette SG2. Początkowo pojazd występował pod nazwą Master B90/B110, dopiero w późniejszym czasie zmieniono nazwę na Messenger.
Renault Messenger czerpał wiele podzespołów z I generacji Mastera, jednak konstrukcyjnie został mocno przeprojektowany. Nadwozie z Mastera zostało osadzone na solidnej ramie, natomiast jednostkę napędową umieszczono wzdłużnie, a moment obrotowy trafiał na tylne koła. Opcjonalnie dostępny był także napęd na 4 koła w połączeniu z podwyższonym zawieszeniem. Messenger dostępny był w wersji z pojedynczą lub podwójną kabiną, jako furgon (o objętości 12 m3), z otwartą lub zamkniętą platformą ładunkową, z podwoziem do zabudowy, a także jako kamper i samochód przeprawowy.
Do napędu służył jeden silnik benzynowy (2.2 90 KM) oraz kilka jednostek wysokoprężnych. W ich skład wchodziły silniki o pojemności 2.1 D, 2.4 D, 2.5 D oraz 2.5 TD, które generowały kolejno 61, 71, 75, 88 i 94 KM. Moc przekazywana była za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej.
W 1999 roku zakończono produkcję Renault Messengera, a jego następcą został Mascott.