Platforma Common Module Family (CMF) została podzielona na cztery podstawowe komponenty - silnik, przestrzeń pasażerska oraz przednia i tylna część podłogi. Wielkość komory silnika definiuje wysokość przedniej części pojazdu, pasażerowie mogą siedzieć niżej lub wyżej, w trzech poziomach, a obie części podwozia dzielą się na lekkie, średnie i ciężkie.
Poszczególne moduły dopelnia niezbędna elektronika tzw. koncept 4+1. Konstruktorzy mogą tworzyć różne warianty w modelach różnej wielkości. Zaleta takiego rozwiązania są praktycznie niograniczone możliwości tworzenia nowych modeli samochodów.
Platforma CMF do końca 2020 roku ma trafić na pięć kontynentów, a pierwsza fala obejmie przynajmniej 1,6 mln nowych smaochodów. Powstanie na niej 14 modeli, w tym 11 marki Renault i 3 Nissan. Do końca 2013 roku na platformie CMF powstanie Nissan Rogue, Qashqai i X-Trail.
Natomiast w 2014 roku na tej platformie Renault stworzy następców modeli: Espace, Scenic i Laguna.
Obliczono, iż alians Renault i Nissana na wykorzystaniu takiego globalnego rozwiązania jest w stanie obniżyć nakłady na projekty i uruchomienie seryjnej produkcji o 30 do 40 proc. Dodatkowo 20 do 30 proc. będzie można zaoszczędzić na komponentach.