Trasa Rajdu Bogów - w tym roku morderczej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy - pamięta najlepszych w historii kierowców rywalizujących na wymagających, górskich próbach. Tegoroczna edycja Rajdu Akropolu to nie tylko szutrowe odcinki znane do tej pory z Mistrzostw Świata, ale także bardzo szybkie, śliskie asfalty.
Reprezentanci Lotos Rally Team od pierwszego odcinka nawiązywali równą walkęz europejską czołówką,która przyjechała na Peloponez rywalizować w 60. edycji tego kultowego rajdu. Różnice czasowe na poszczególnych oesach między załogami były minimalne zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia zawodów.
Ukończenie Rajdu Akropolu to ambicja wielu wybitnych kierowców, dlatego tym większy jest sukces Kajetanowicza, dla którego udział w greckiej rundzie Mistrzostw Europy był debiutem. Szybsi od polskiego kierowcy, mającego na swoim koncie zaledwie 5 startów w rundach Mistrzostw Europy poza Polską, byli jedynie Craig Breen i Bryan Bouffier.
Kajetan Kajetanowicz: Taki rajd był dla mnie nowością. Impreza, w której rywalizujemy pierwszego dnia na asfalcie, a drugiego na szutrze to nieznane mi dotąd doświadczenie w mojej karierze. Wygrywanie na oesach z bardzo szybkimi kierowcami napawa optymizmem i mobilizuje do tego, żeby nadal ciężko pracować. Dziękuję im za dostarczenie wielu wrażeń i świetną rywalizację. Atmosfera podczas rajdu była niepowtarzalna także dzięki kibicom, którzy na każdym kroku okazywali sympatię i wsparcie.
Od moich Partnerów dostałem szansę wystartowania w zagranicznych rajdach, które są czymś niesamowitym. Dzięki nim mam szansę nadal rozwijać się jako kierowca. Cały team spisał się świetnie, ciężko pracując podczas tego rajdu. To duży komfort psychiczny mieć takich fajnych ludzi wokół siebie. Fantastycznie jest ukończyć Rajd Akropolu, a miejsce na podium wśród najszybszym kierowców w Europie, w pierwszym starcie tutaj, to spełnienie marzeń!
Acropolis Rally 2014 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca / PilotSamochód | Poz. | Czas OSKary | Łączny czas | Strata do lideraStrata do poprz. |
1 | 2 | Breen Craig / Martin ScottPeugeot 208 T16 | RC21 | 02:21:20.2 | 02:21:20.2 | 00:00:00.000:00:00.0 |
2 | 1 | Bouffier Bryan / Panseri XavierCitroën DS3 S2000 | RC22 | 02:21:28.3 | 02:21:28.3 | 00:00:08.100:00:08.1 |
3 | 4 | Kajetanowicz Kajetan / Baran JarosławFord Fiesta R5 | RC23 | 02:22:02.3 | 02:22:02.3 | 00:00:42.100:00:34.0 |
4 | 3 | Lappi Esapekka / Ferm JaneŠkoda Fabia S2000 | RC24 | 02:22:43.200:00:10.0 | 02:22:53.2 | 00:01:33.000:00:50.9 |
5 | 7 | Magalhaes B. / Magalhaes C.Peugeot 207 S2000 | RC25 | 02:26:00.2 | 02:26:00.2 | 00:04:40.000:03:07.0 |
6 | 5 | Gryazin Vasily / Ermeev DmitryFord Fiesta S2000 | RC26 | 02:27:12.000:00:20.0 | 02:27:32.0 | 00:06:11.800:01:31.8 |
7 | 15 | Orsak Jaroslav / Smeidler DavidŠkoda Fabia S2000 | RC27 | 02:29:01.400:00:10.0 | 02:29:11.4 | 00:07:51.200:01:39.4 |
8 | 11 | Raoux J. / Magat LaurentPeugeot 207 S2000 | RC28 | 02:30:28.8 | 02:30:28.8 | 00:09:08.600:01:17.4 |
9 | 9 | Tarabus J. / Trunkat DanielŠkoda Fabia S2000 | RC29 | 02:27:38.600:03:00.0 | 02:30:38.6 | 00:09:18.400:00:09.8 |
10 | 10 | Consani Robert / Landais VincentPeugeot 207 S2000 | RC210 | 02:30:33.100:00:40.0 | 02:31:13.1 | 00:09:52.900:00:34.5 |