Rover 600 to samochód osobowy klasy średniej produkowany w Swindon przez brytyjską markę. Auto pojawiło się na rynku w 1993 roku jako następca modelu Montego. 600-tka nie była w pełni samodzielnym projektem Rovera – model powstał przy współpracy z Hondą. Jego bliźniaczym modelem był Accord.
Za opracowanie podwozia odpowiedzialni byli Japończycy, podobnie jak za dostarczenie silników. Nadwozie było domeną Rovera. 4-drzwiowy sedan miał stonowane, ale eleganckie linie. Dzięki sporemu rozstawowi osi, wewnątrz 600-tki było bardzo dużo miejsca dla pasażerów, a wykończenie stało na wysokim poziomie.
Już 3 lata po debiucie Rover postanowił nieco odświeżyć swój model. Wzbogacono m.in. wyposażenie podstawowe, a oprócz tego unowocześniono wnętrze. Dodatkowo wprowadzono nowy, 1,8-litrowy silnik który zastąpił 2-litrową jednostkę. Rok później z kolei poprawiono zawieszenie dodatkowo je obniżając, a dodatki zewnętrze otrzymały kolor nadwozia.
Pod maską pracowały benzyniaki o pojemności 1.8, 2 oraz 2.3 litra, które rozwijały kolejno 115, 115/131 a w wersji turbodoładowanej – 200, oraz 158 KM. Jedynym silnikiem wysokoprężnym była 2-litrowa jednostka SDi o mocy 105 KM. Napęd przenoszony był na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.
W 1999 roku zakończono produkcję Rovera 600, a jego następcą został model 75.