Auto z numerem 5 000 000 wyjechało z taśmy produkcyjnej zakładu w Martorell 29 września 2014 r., a więc 30 lat od premiery podczas Mondial de l'Automobile 1984 w Paryżu.

Ibiza stała się pierwszym powszechnie znanym modelem marki SEAT, który zrobił międzynarodowa karierę. Po latach współpracy z Fiatem i produkcji licencyjnych modeli, SEAT w 1984 roku rozpoczął nowa erę z pierwszym własnym modelem, a także od 1980 roku stał się całkowicie hiszpańskim producentem.

Seat Ibiza I (Typ 021A) powstał na bazie SEAT-a Ronda (i pośrednio Fiata Ritmo/SEAT-a Ritmo). Pierwszy egzemplarz zjechał z linii montażowej fabryki Zona Franca w Barcelonie dnia 27 kwietnia 1984. Jednostki napędowe powstały przy współpracy z Porsche, a nadwozie zaprojektował znany włoski stylista Giorgetto Giugiaro.

Seata Ibizę II (Typ 6K) zaprezentowano w 1993 roku podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem. Auto powstało na platformie A03 koncernu Volkswagen. Poza hatchbackiem produkowany był sedan o nazwie Cordoba.

Seat Ibiza III (Typ 6L) podobnie jak Škoda Fabia i Volkswagen Polo 9N powstał na platformie Volkswagena A04.

SEAT Ibiza IV (Typ 6J), którego zaprojektował Luc Donckerwolke, miał premierę podczas salonu samochodowego w Genewie (2008). Generacja ta produkowana jest w trzydrzwiowej (SportCoupe) i pięciodrzwiowej wersji hatchback oraz pięciodrzwiowej kombi ST. Dostępne są też wersje FR i Cupra.

Dzisiaj Ibiza IV jest najlepiej sprzedającym się hiszpańskim autem w historii. Prawie 3,5 mln egzemplarzy trafiło do ponad 75 krajów. Największymi rynkami dla tego modelu są takie kraje jak: Włochy, Francja, Niemcy, Wielka Brytania i Portugalia. Także te auta można spotkać w dalekim Meksyku. Czwarta generacja Ibizy wyprodukowana została już w liczbie 1,05 mln egzemplarzy.