Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Seat Marbella

Seat Marbella

Ikona samochodu

Seat Marbella był jednym z najlepiej sprzedających się aut hiszpańskiej marki. Auto pojawiło się na rynku w 1983 roku, jednak jego historia nie jest taka prosta jak się wydaje. Seat opierał od kilku dziesięcioleci swoją gamę modelową w dużej mierze na produkcji licencyjnej Fiata.

W momencie kiedy Fiat wypuścił rewolucyjną Pandę, Seat również montował ją i sprzedawał, jednak pod własną marką od 1980 roku. W I połowie lat 80., kiedy wiadomo było już że niebawem Fiat rozstanie się z Seatem, zmodernizowane zostały nieco nadwozia, a Seat przyjął własną nazwę dla najmniejszego modelu z gamy. Fiat jednak postanowił iż zmiany w zawieszeniu oraz wprowadzenie nowszych silników pozostawi na moment po odejściu hiszpańskiej marki.

W taki sposób Panda była nowocześniejsza i lepiej wyposażona, niż wydawałoby się bliźniacza Marbella. Dla hiszpańskiej klienteli nie miało to jednak znaczenia, bowiem auto sprzedawało się jak ciepłe bułeczki, szczególnie wśród młodej klienteli. Prosta konstrukcja i niska cena były głównymi powodami, dla których ludzie przychodzili po nową Marbellę do salonu. Pudełkowaty kształt został zaprojektowany jeszcze przez Giorgetta Giugiaro, a Seat wraz ze zmianą nazwy wprowadził kilka zmian, głównie w pasie przednim.

Marbella występowała jedynie w wersji 3-drziwowej, jednak dostępna była także dostawcza wersja, która za czasów Seata Pandy nosiła nazwę Trans, a po zmianach – Terra. Do słupka B auta były identyczne, dalej dostawcze wersje otrzymały skrzynię ładunkową o pojemności 1000 litrów. Seat Marbella dzięki bardzo prostej konstrukcji, ubogiemu wyposażeniu i niewielkim silnikom ważyła zaledwie 700 kg. Do napędu stosowano benzynowe jednostki 4-cylindrowe o pojemności 0.8 oraz 0.9 litra i mocy kolejno 34 i 40/42/45 KM. Oprócz tego, po mariażu Seata z Volkswagenem, do oferty dołączyły także wolnossące diesle – 45-konny 1.3 oraz 48-konny 1.4. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1998 roku zakończono produkcję Seata Marbelli, a jej następcą została Arosa.

Seat Marbella - generacje

Ikona samochodu

Seat Marbella (1986 - 1998)

Seat Marbella - powiązane artykuły

Artykuły o Seat Marbella

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech