Nowy silnik wysokoprężny pod maską Octavii RS otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa common rail i dysponuje takimi samymi parametrami, jak poprzednik - moc 125 kW (170 KM) i moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min. Jednostka wyposażona jest również w bezobsługowy filtr cząstek stałych i katalizator utleniający.
Bezpośredni wtrysk paliwa common rail z maksymalnym ciśnieniem wtrysku 1800 barów zapewnia delikatne rozproszenie paliwa w komorze spalania, dzięki czemu spalanie jest szybkie i bardziej harmonijne. W porównaniu z systemem pompowtryskiwaczy kultura pracy silnika jest dzięki temu spokojniejsza. Przyrost mocy w TDI CR odbywa się płynnie, bez odczuwalnego skoku krzywej momentu obrotowego, który znany jest z silników z pompowtryskiwaczami.
Nowością w wersji Octavia RS TDI CR jest również dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Manualna 6-biegowa przekładnia pozostaje w ofercie. Według zapowiedzi producenta liftback przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s zarówno z przekładnią manualną, jak i DSG. Prędkość maksymalna wynosi w przypadku DSG 223 km/h, z przekładnią manualną wzrasta do 225 km/h.
Ceny na razie nie są znane, można jednak oczekiwać, że dopłata będzie podobna jak w słabszych wersjach Octavii.