Czym różni się Skoda Octavia Scout od SUV-ów? To po prostu Octavia Combi wyposażona w: powiększony prześwit (171 mm to o 31 mm mniej niż w klasycznym modelu), napęd 4x4 (wykorzystujący sprzęgło firmy Haldex 5. generacji), dodatkowe osłony podwozia i zewnętrzne atrybuty offroaderów, takie jak nakładki na błotnikach.

SUV zazwyczaj jest trochę wyższy i – przynajmniej z definicji – powinien być dzielniejszy w terenie. Przy wyborze modelu warto jednak mieć na uwadze to, że wiele wersji np. Kii Sportage czy Nissana Qashqaia ma tylko przedni napęd, co sprawia, że Octavia Scout wcale nie musi być od nich gorsza w terenie.

Foto: Auto Świat
Obsługa deski rozdzielczej – bezproblemowa, akceptowalne materiały wykończeniowe

Wnętrze Octavii Scout urządzono na bogato

Nabywcy Octavi Scout mogą cieszyć się zaletami klasycznego modelu – przede wszystkim jest to wnętrze świetnie dopracowane pod względem funkcjonalności, np. bagażnik o pojemności 610 l to absolutny hit, zaś pociągnięciem rączki w kufrze można złożyć kanapę i powiększyć go do 1740 l!

Istotna zaleta to możliwość szerokiej konfiguracji wyposażenia. Seryjnie auto ma m.in. 7 airbagów i automatyczną klimatyzację. Jak jeździ Scout? Testowaliśmy go zarówno na autostradzie (precyzyjne prowadzenie nawet przy prędkościach bliskich maksymalnej), jak i na terenowym torze, gdzie doceniliśmy m.in. skuteczność napędu 4x4. Czasem tylko brakowało kąta natarcia.

Foto: Auto Świat
potężny bagażnik to nieodzowny element wycieczkowego auta. Po złożeniu fotela można przewieźć rzeczy o dł. 2,92 m!

Podsumowanie

Skoda Octavia Scout to doskonała propozycja dla osób lubiących aktywnie spędzać czas – Scout sprawdzi się w offroadowej turystyce, bez szkody dla komfortu i precyzji. Pojemne nadwozie, przyzwoitą jakość i solidne silniki znamy ze zwykłej Octavii. Scout dokłada niezłe przygotowanie do jazdy poza asfaltem.