Jak wiadomo, stolica należy do zatłoczonych metropolii, na której ulicach najdłużej pojazdy oczekują w korkach.
Nasza Skoda Yeti 1.4 TSI 4x2 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 122 KM nie była wyposażona w system Start-Stop, co tym bardziej od kierowców wymagało tzw. lekkiej nogi. Zależało nam, aby osiągnąć jak najlepszy wynik, czyli najniższe możliwe średnie zużycie paliwa.
Jeździliśmy zgodnie z przepisami, nie ruszaliśmy gwałtownie z miejsca i dążyliśmy do uzyskania maksymalnej płynności jazdy. Ostatecznie udało się nam osiągnąć najniższą średnią 7,4 l/100 km. Jednak każde gwałtowniejsze przyspieszenie natychmiast podnosiło dane komputera pokładowego. Jazda dynamiczna w ruchu miejskim oznaczała dla naszej Skody Yeti średnie zużycie na poziomie 9,2 l/100 km. Według danych producenta średnie zużycie w mieście wynosi 8,9 l/100 km.
Czterocylindrowy silnik 1.4 TSI nie jest powszechnie uznawany za najoszczędniejszy. Jak wiadomo, osiągane zużycie paliwa uzależnione jest od preferencji kierowcy. Można jednak uzyskać w miarę przyzwoite rezultaty, pod warunkiem, że kierowca nie ma w sobie duszy sportowca.
Jednostka napędowa w testowanym Yeti ma pojemność skokową 1390 cm3 i moc 120 KM przy 5000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min. Pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 10,5 sekundy. To z całą pewnością silnik pozwalający na korzystanie z dobrodziejstwa optymalnego przyspieszania oraz dynamicznej jazdy w każdych warunkach.
Z cała pewnością Skoda Yeti sprawdzi się w mieście. Zaletą tego auta są kompaktowe wymiary zewnętrzne oraz łatwa manewrowość, co ułatwia parkowanie. Pomogą w tym czujniki parkowania zamontowane w przednim i tylnym zderzaku oraz obraz na centralnym wyświetlaczu informujący kierowcę o zbliżaniu się do przeszkody.
Podsumowanie: z całą pewnością Skoda Yeti nadaje się do jazdy w mieście. Może mieć umiarkowany apetyt na paliwo, a także da się łatwo zaparkować.
PLUSY:+czujniki parkowania z wyświetlaczem+łatwość manewru w zatłoczonych miejscach+możliwość oszczędnej jazdy