Clio w odmianie GT wypełnia lukę pomiędzy zwykłymi wersjami modelu a typowo sportową serią R.S. Auto dostępne jest w wersji hatchback i kombi. Charakteryzuje się wyglądem typowym dla Renault Sport: agresywne przednie i tylne zderzaki, spojler przedni, tylny i specjalne spojlery progowe, felgi 17”, oddzielne diodowe światła dzienne, podwójne zakończenie wydechu. Samochód można zamówić w specjalnym kolorze nadwozia Niebieski Malte.
Renault Clio GT 120 EDC jest wyposażone w benzynowy silnik 1.2 z turbodoładowaniem o mocy 120 KM. Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową, 6-stopniową skrzynią EDC. Osiągi nie są najgorsze, a dla osób oczekujących czysto sporotwych wrażeń jest przecież odmiana Renault Sport. Wyposażenie samochodu obejmuje m.in.: ekran dotykowy (R-Link), kartę „hands-free”, radio Bluetooth® z gniazdem USB, komputer pokładowy i automatyczną klimatyzację.
Downsizing dosięgnął nawet sportowe Clio R.S. Najnowsze wcielenie francuskiego hot hatcha nie jest napędzane wolnossącym silnikiem, jak dotychczasowa generacja modelu. Miejsce 2-litrowego benzyniaka zajęła turbodoładowana jednostka 1.6. Silnik generuje 200 KM mocy i współpracuje z 6-stopniową przekładnią EDC z podwójnym sprzęgłem. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i może się rozpędzić do 230 km/h.
Model jest dostępny z pakietem Cup obejmującym obniżone i usztywnione zawieszenie, a także czarne obręcze kół ze stopu metali lekkich w rozmiarze 18 cali. Za dopłątą oferowane są: czerwone zaciski tarcz hamulcowych (4000 zł), systemem R.S. Monitor 2.0 (1000 zł), multimedialny tablet Renault R-Link (2200 zł) oraz system wspomagania parkowania (1000 zł) i kamera cofania (1500 zł).