Dla fachowców wygląd kierownicy mówi więcej o przebiegu samochodu niż stan licznika. Doskonale wiedzą o tym profesjonalni handlarze – w komisach coraz częściej znaleźć można auta, w których kierownicę odświeżono. Sprzedawcy aut stosują różne sposoby.
W przypadku kierownic wykonanych w całości z tworzywa najprościej jest kupić lepszą z „anglika” lub z rozbitego auta z niższym przebiegiem. Takie przekładki nie zawsze się udają – niekiedy np. odcień plastiku jest nieco inny niż w oryginalnym aucie.
Jeśli mamy do czynienia z kierownicą fabrycznie obszytą skórą lub materiałem skóropodobnym to takie poszycie można odświeżyć lub po prostu wymienić. Pokazujemy, jak się to robi.
- Lakierowanie kierownicy ( cena ok : 200 zł) -Jeśli skóra pokrywająca koło kierownicy nie jest poszarpana lub przecięta, to zamiast ją wymieniać, da się ją po prostu odświeżyć. Usługi takie wykonują serwisy zajmujące się naprawami typu Smart Repair, w specjalistycznych sklepach można też kupić farby do samodzielnego malowania kierownicy. Skóra jest najpierw delikatnie wygładzana drobnym papierem ściernym, myta, odtłuszczana, następnie nakłada się na nią farbę. Największą zaletą tej metody jest zachowanie fabrycznych szwów – dobra naprawa jest nie do wykrycia.Obszywanie u tapicera ( cena od : 150 zł) - Wymiana skóry na kierownicy to trudne zadanie. Jest wielu tapicerów, którzy się tego podejmują, ale tylko nieliczni potrafią obszyć kierownicę tak, żeby odtworzyć stan fabryczny. Bardzo często tapicerzy używają niewłaściwej skóry – zwykła, delikatna skóra meblowa wytrze się lub wyblaknie po kilku miesiącach. Zanim oddamy kierownicę „fachowcowi”, obejrzyjmy inne jego prace.Samodzielne obszywanie (cena zestawu : 29 zł) -nW sklepach motoryzacyjnych i na portalach aukcyjnych można kupić zestawy do samodzielnego obszycia kierownicy skórą. Składają się one z uszytego pokrowca, który ma już przygotowane otwory na nić, oraz z igły i nici. Efekt końcowy prac zależy od talentu majsterkowicza – ale zawsze z daleka widać, że to amatorska robota.