W porównaniu ze sprzedażą z roku 2013 jest to niewielki, 2,9-procentowy wzrost.

Niemiecki rynek samochodowy jest największy w Europie, od kilku lat sprzedaje się tam po ok. 3 mln aut rocznie.

Wyjątkiem był rekordowy rok 2009, kiedy Niemcy kupili aż 3,8 miliona aut osobowych. Ale to był rok, w którym obowiązywała tzw. premia szrotowa (dopłata do kupna nowego auta w zamian za zezłomowanie samochodu co najmniej 10-letniego).

Liderami rynku niemieckiego są: Volkswagen, Mercedes i Audi. Volkswagen sprzedał w Niemczech w 2014 roku 656,5 tys. aut osobowych i zajmuje 21,6 proc. rynku.

Volkswagen Golf jest najbardziej popularnym w Niemczech modelem samochodu – od stycznia do listopada 2014 r. Golfa kupiło 235,6 tys. klientów. Sprzedaż za cały 2014 rok wyniesie ok. 260 tys.

Volkswagen wyprzedza o ponad dwie długości zajmującego drugą pozycję Mercedesa. Firma ze Stuttgartu sprzedała 272,5 tys. aut i zajmuje 9 proc. rynku.

Trzecie na tej liście Audi sprzedało w 2014 roku w Niemczech 259,5 tys. aut i zdołało wykroić 8,5 proc. z „samochodowego tortu”.

Mercedes jest jedyną dużą niemiecką firmą samochodową, która w 2014 roku zanotowała spadek sprzedaży na rodzimym rynku (o ok. 5 tys. sztuk, czyli o 1,7 proc.).

Kolejne miejsca w zestawieniu sprzedaży w 2014 roku zajmują: Audi (259,5 tys. aut), BMW (238 tys.) oraz Opel (219 tys.).

W drugiej piątce zestawienia sprzedaży znalazły się: Ford (209 tys.), Skoda (173,5 tys.), Renault (105 tys.), Hyundai (99,8 tys. oraz Seat (93 tys.).

Warto zauważyć, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Niemczech samochodowych marek znalazły się tylko dwie nie niemieckie firmy – Renault oraz Hyundai.

A jakie marki są najmniej popularne w Niemczech?

Zaskakująco słabą pozycję ma Lexus. Marka ta bardzo popularna w USA i w Japonii, w 2014 roku Niemczech sprzedała zaledwie 1328 aut. To o kilkaset aut mniej niż na polskim rynku!

Dużym wzięciem nie cieszy się też Alfa Romeo – na modele tej włoskiej firmy skusiło się 3391 niemieckich klientów.

Umiarkowanym powodzeniem cieszą się też Jaguary – sprzedano 4229 szt. oraz Subaru – 6218 szt.

Ciekawostką jest też bardzo mała popularność samochodów elektrycznych na niemieckim rynku. Jest ich zarejestrowanych tylko 12 156 sztuk, a w 2014 roku przybyło zaledwie 5 tys.

O skali zjawiska niech świadczy fakt, że na 43,8 miliona samochodów zarejestrowanych w Niemczech pojazdy elektryczne stanowią zaledwie 0,027 proc.!

Coraz bardziej popularne stają się natomiast w Niemczech samochody z napędem hybrydowym – takich pojazdów jest zarejestrowanych 85,5 tys.