SsangYong Tivoli jest najmniejszym SUV-em w ofercie południowokoreańskiej marki. Szefowie nie kryli, iż po zmianie i odrodzeniu mają nadzieję na sukces. Duży wpływ na to ma koncern Mahindra & Mahindra Limited, która od 2010 roku przejęła SsangYonga. Tivoli jest pierwszym modelem który powstał właśnie przy współpracy obu marek.
Model zadebiutował na początku 2015 roku, choć Europa ujrzała go dopiero w marcu 2015 roku w Genewie. Nazwa pochodzi od niewielkiej miejscowości wypoczynkowej położonej nieopodal Rzymu. Zgrabne, 5-drzwiowe nadwozie charakteryzuje się dynamiczną linią i muskularnymi zarysami. Zupełnie nie przypomina poprzednich modeli SsangYonga, które wizualnie raczej nie zachwycały. Nieco gorzej jest z tyłu pojazdu. Pas tylny wygląda na zbyt masywny i odrobinę psuje dobre wrażenie.
Wnętrze zostało mądrze rozplanowano, a o ile jakość materiałów jest na przyzwoitym poziomie, to ich spasowanie pozostawia trochę do życzenia. Bagażnik ma aż 423 litry pojemności. Podstawowe wyposażenie Tivoli jest przyzwoite i obejmuje m.in. tempomat, klimatyzację czy wielofunkcyjną kierownicę.
Do napędu służy silnik benzynowy i wysokoprężny. Oba mają po 1.6 litra pojemności i generują kolejno 128 i 116 KM. Moc kierowana jest na przednie lub wszystkie koła za pomocą 6-biegowej przekładni manualnej bądź automatycznej. Rywalami SsangYonga Tivoli są m.in. Nissan Juke oraz Jeep Renegade oraz Opel Mokka.