Bolid napędzać będzie silnik o pojemności 600 ccm i mocy 120 KM. Ważący 200 kg studencki pojazd ma się rozpędzać do 100 km/h w cztery sekundy.

Formuła Student to największe i najbardziej prestiżowe zawody motoryzacyjne dla studentów z całego świata. Łącznie zaangażowanych jest w nie ponad 500 zespołów. Zawody odbywają się na czterech kontynentach, w kilkunastu krajach, m.in. na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii oraz Hockenheimring w Niemczech. Ideą zawodów jest samodzielne zaprojektowanie, zbudowanie i przetestowane prototypu pojazdu wyścigowego o stylistyce Fomuły 1. Całemu przedsięwzięciu patronują m.in. Jaguar, Porsche i Bosh.

Bolid budują członkowie koła naukowego PolSl Racing Politechniki Śląskiej. Aby usprawnić działania zespołu, został on podzielony na sektory zajmujące się poszczególnymi elementami pojazdu: rama, zawieszenie, środowisko kierowcy, układ hamulcowy, aerodynamika, elektronika, układ napędowy.

Na jakim etapie są prace. Zamknięto już prace projektowe ramy pojazdu oraz przeprowadzono niezbędne analizy wytrzymałościowe. Prowadzone są również prace nad poszyciem pojazdu, których efekty już wkrótce będzie można zobaczyć. Na ukończeniu są prace nad kierownicą, deską rozdzielczą, fotelem i pasów bezpieczeństwa. Członkowie zespołu Elektroniki również mają pełne ręce roboty – trwają prace nad układem telemetrii, który umożliwi śledzenie wszystkich parametrów bolidu, takich jak temperatura oleju, czy prędkość.