Dwa auta przyjadą z Niemiec, jedno ze Szwecji. Jak zapowiedział organizator Gran Turismo Polonia, 10 jubileuszowa impreza upłynie więc pod hasłem hybryd.
Porsche 198 od konceptu (zaprezentowano je w 2010 roku) do wersji produkcyjnej (2013) przeszedł długą drogę. Finalnie powstało auto wyjątkowe. Przede wszystkim dlatego, że to hybryda. Do silnika V8 o mocy 608 KM pochodzącego z wyścigowego Porsche RS Spyder inżynierowie dodali dwa silniki na prąd.
Tylny rozwija moc 129 KM, przedni 156 KM. Tym samym Porsche ma 887 KM i maksymalny moment obrotowy sięgający, w zależności od przełożenia, od 917 do 1280 niutonometrów. Dzięki dwóm silnikom elektrycznym Porsche 918 stało się autem napędzanym na cztery koła. To zdecydowanie poprawia osiągi.
Oprócz Porsche 918 na torze w Poznaniu pojawią się także inne supersamochody. Nie zabraknie McLarenów, Ferrari, Lamborghini, Mercedesów, Nissanów i BMW. O Porsche nie wspominając, bo ich zawsze przyjeżdża najwięcej.
W sumie w Poznaniu pojawi się ponad 150 samochodów. Koszt uczestnictwo w całej imprezie to 2200 euro.
Po ubiegłorocznym wypadku podczas pokazu ulicznego, w tym roku organizator przeniósł imprezę w całości na tor. Widzowie będą mogli podziwiać jazdy supersamochodami w sobotę. Wtedy zaplanowano dzień otwarty. Libcza osón na trybunach jest jednak organiczona wymogami bezpieczeństwa.
Dla naszych czytelników mamy niespodzianki: VIP-owskie wejściówki na tor (także do pit lane) i karnety na taxi drive. Szczegóły podamy niebawem.