Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki XL7

Suzuki XL7

Ikona samochodu

Suzuki XL-7 był największym produkowanym przez Suzuki SUVem. Auto pojawiło się na rynku w 1998 roku i było początkowo odmianą Grand Vitary, dlatego „XL-7” było jedynie dopiskiem. O ile ona występowała w wersji krótkiej i długiej, to XL-7 był jej jeszcze bardziej wydłużoną wersją.

5-drzwiowe nadwozie osadzone na ramie było zdolne zabrać na pokład 7 pasażerów. Ówcześnie był to najtańszy, 7-miejscowy samochód na rynku północnoamerykańskim, co zapewniło mu bardzo dobre wyniki sprzedażowe i dużą popularność. W zależności do rynku pod jego maską pracować mogła V6-ka o pojemności 2.5 lub 2.7 litra i mocy kolejno 144/158 oraz 173 KM. Opcjonalnie dostępny był napęd na 4 koła, a do wyboru był 4-stopniowy automat oraz 5-biegowa skrzynia manualna.

Produkcja zakończyła się wraz z wprowadzeniem II generacji XL-7 w 2005 roku. Jej debiut przyniósł wiele zmian. Jedną z nich był fakt, iż auto nie bazowało już na modelu Grand Vitara, przez co w nazwie ostał się jedynie „XL-7”. W przeciwieństwie do poprzednika, zastosowana w nazwie liczba „7” nie oznaczała 7 miejsc siedzących w standardzie. Za 3. rząd siedzeń trzeba było dopłacić, podobnie jak za napęd na 4 koła.

Konstrukcyjnie, Suzuki XL-7 bazuje na podwoziu Theta, które współdzieli m.in. z Chevroletem Equinox. Pod maską gości wyłącznie 3,6-litrowy benzyniak V6 rozwijający 256 KM. Napędzeni sukcesem pierwszej generacji producenci, byli niemal pewni sukcesu drugiej odsłony XL-7.

Niestety prawda okazała się brutalna – Suzuki XL-7 bardzo ciężko było się przebić przez rodzimą konkurencję, a wzrost ceny Suzuki nie stawiał go na tak atrakcyjnej pozycji jak wcześniej. Dlatego też jego produkcję zakończono w 2009 roku.

Suzuki XL7 - generacje

Suzuki XL7 I (1998&nbsp-&nbsp2006)

Suzuki XL7 I (1998 - 2006)

Ikona samochodu

Suzuki XL7 II (2006 - 2009)

Suzuki XL7 - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test