Kierowca każdego samochodu ma obowiązek przez całą dobę w warunkach normalnej przejrzystości powietrza używać świateł mijania. Alternatywnie w takich warunkach dopuszcza się używanie świateł do jazdy dziennej. TYLKO w takich warunkach, czyli w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Gdy pada deszcz, śnieg, albo pojawia się mgła, światła do jazdy dziennej należy wyłączyć, a zamiast nich włączyć światła mijania.

Alternatywnie, w czasie jazdy przy ograniczonej widoczności, mamy prawo włączyć zamiast lub obok świateł mijania światła przeciwmgielne. Ważne zastrzeżenie: tylne światła przeciwmgielne można włączyć tylko w sytuacji, gdy widoczność spada poniżej 50 m. Zawsze, gdy widoczność się poprawia, tylne światła przeciwmgielne powinno się wyłączyć.

Ważna uwaga: na drogach jest dużo samochodów wyposażone w niskiej jakości światła do jazdy dziennej, które nawet przy dobrej widoczności są ledwie widoczne. W bardzo wielu wypadkach ich kierowcom tylko wydaje się, że wyposażyli samochód w światła do jazdy dziennej (bo, po prawdzie, tak są one opisywane przez sprzedawców). Jeśli światła nie mają na obudowie liter „RL” lub „DRL”, to znaczy, iż... nie są to światła do jazdy dziennej, a najwyżej... pozycyjne. Z kolei litera „B” na obudowie lub kloszu lampy oznacza, iż jest to reflektor przeciwmgielny.