Syrena Bosto weszła do produkcji w 1975 roku i była odpowiedzią na zapotrzebowanie niewielkich przedsiębiorstw i firm. Nazwa Bosto pochodzi od „bielski osobowo-towarowy”, bowiem już 3 lata wcześniej, produkcja Syren została przeniesiona z Warszawy do Bielska-Białej.
Za projekt Syreny Bosto odpowiedzialny był prof. Cezary Nawrot, autor m.in. Syreny Sport czy Poloneza Caro. Początkowo, prototyp Bosto oznaczany był jako 104 B, bowiem wykorzystywano do jego budowy model 104. Przednia część do słupka B pochodziła prosto z Syreny 104, natomiast dalej zaszły większe zmiany. Nadbudowa została osadzona na przedłużonej ramie, a tylna oś zyskała niezależne zawieszenie dzięki zastosowaniu podłużnych resorów.
Dzięki temu udało się także znacząco obniżyć podłogę powierzchni ładunkowej. Dzięki zwiększeniu sztywności tylnego zawieszenia, ładowność wynosiła aż 500 kg. Dostęp do nadbudowy był zapewniony przez skrzydłowe drzwi. Charakterystycznym elementem było przeniesienie koła zapasowego na dach przedniej części pojazdu. W późniejszym czasie stosowano podzespoły Syreny 105 do produkcji Bosto.
Do napędu służył 3-cylindrowy silnik benzynowy 2-suwowy o pojemności 842 cm3 i mocy 40 KM. Napęd przekazywany był na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej. Wraz z końcem produkcji Syreny 105, zakończono także montaż Syreny Bosto.