Mieliśmy już okazję jeździć Octavią zasilaną CNG. Silnik 1,4 TSI zużywa średnio 3,5 kg sprężonego gazu ziemnego na 100 km. W Polsce cena CNG wynosi - w zależności od stacji i dostawcy - 3,40-3,80 zł za 1 metr sześcienny.
Auto zasilane CNG zużywa średnio tyle metrów sześciennych gazu ile litrów benzyny spala na 100 km.
Octavia G-Tec z fabryczną instalacją CNG na samym gazie może pokonać trasę 410 km. Jeśli wykorzystamy do tego bak benzyny - całkowity zasięg Octavii wzrośnie do 1300 km.
Zaletą CNG jest niska toksyczność spalin oraz wysoka liczba oktanowa gazu (130). Silnik zasilany CNG pracuje ciszej niż na benzynie lub LPG.
Te zalety można było zauważyć podczas jazd testowych nową Octavią G-Tec w Holandii. Auto zasilane CNG nie traci nic na dynamice, a wręcz zyskuje lepsze przyspieszenia i większą elastyczność.
Pewną niedogodnością związaną z zasilaniem auta CNG jest duży zbiornik, który ogranicza pojemność bagażnika - np. w wersji liftback mamy do dyspozycji bagażnik o pojemności 460 litrów (w zwykłej wersji bagażnik mieści 590 litrów).
Druga - większa w polskich warunkach trudność - to bardzo rzadka sieć stacji tankowania CNG. Jest tych stacji ok. 30 na terenie kraju.
Jeszcze do niedawna możliwe było tankowanie CNG w warunkach garażowych, z sieci gazu do kuchenek i piecyków - przy pomocy specjalnego kompresora. Jednak przepisy zmieniły się i tankowanie z sieci domowej jest teraz utrudnione, wymaga też zgody dostawcy gazu.