Czy to jest duże zaskoczenie? Raczej nie, bo wszystkie poddane testom zderzeniowym małe auta nie miały w swoim wyposażeniu poduszek powietrznych. Ten element nie jest wymagany w Indiach.

Volkswagen Polo bez poduszek oceniony został na trzy gwiazdki, ale wersja z poduszką kierowcy i pasażera otrzymała cztery z pięciu możliwych do uzyskania gwiazdek.

Testom poddano takie samochody jak: Ford Figo (bazujący na Fieście MK6), Suzuki Alto, Hyundai i10, Volkswagen Polo i Tata Nano.

Najgorzej w tym porównaniu wypadł „najtańszy samochód świata”, czyli Tata Nano. Zero gwiazdek za ochronę kierowcy i pasażera, zero gwiazdek za ochronę dziecka. Taki wynik zapewne stanowi jakieś ostrzeżenie dla nabywców, którzy w tym aucie nie będą czuli się bezpiecznie.

Warto przypomnieć, iż kilka lat temu nie powiodła się próba wprowadzenia samochodów marki Tata na polski rynek. Ich jakość znacznie odbiegała od powszechnie przyjętych standardów europejskich.

ZOBACZ WIĘCEJ