Po trzydniowej próbie shakedown, przeprowadzonej na odcinku 550 km, wykonano serię kompleksowych testów i20 WRC w różnych konfiguracjach oraz zebrano dane, które zostaną przeanalizowane przez inżynierów w centrali Hyundai Motorsport. Ocenie poddano wszystkie kluczowe parametry samochodu, ze szczególnym uwzględnieniem tych, dotyczących zastosowanego w i20 WRC 1,6-litrowego silnika Turbo.

„Samochód opuścił warsztat i muszę przyznać, że to emocjonujące widzieć po raz pierwszy, jak sprawdza się w warunkach rzeczywistych” - powiedział Michel Nandan, szef zespołu. „Do końca 2013 r. mamy przygotowany harmonogram intensywnych testów. Będziemy wykonywać próby w rozmaitych miejscach Europy, aby przetestować samochód i20 WRC w zróżnicowanych warunkach - zbliżonych do tych, z jakimi możemy mieć do czynienia w Rajdowych Mistrzostwach Świata w przyszłym roku.Przebieg pierwszych testów oceniam pozytywnie.” – dodał Nandan. „Dysponujemy teraz ogromną liczbą informacji, które pomogą w przygotowaniach do startu w Monte Carlo”.

Model Hyundai i20 WRC został zaprojektowany w centrum badawczo-rozwojowym Namyang w Korei Południowej. Przygotowania auta do udziału w rajdach zostały w pełni powierzone centrali Hyundai Motorsport w Alzenau.

Foto: Auto Świat
Hyundai i20 WRC na testach