Jeszcze w 2013 roku ten samochód nazywał się Infiniti FX. Wraz ze zmianą nazewnictwa nie zdecydowano się na większe modyfikacje auta (lifting w 2012 r.) i we wnętrzu widać, że konstrukcja ma już kilka lat – ekran jest co prawda dotykowy, ale obudowano go niebywałą wręcz liczbą przycisków i klawiszy.

Wspomniane wcześniej BMW X5 na tym polu radzi sobie znacznie lepiej. Pod maską znalazł się opracowany przez Nissana i Renault silnik wysokoprężny, który jest zdecydowanie najjaśniejszą stroną tego auta. O tym, że mamy do czynienia z dieslem, dowiemy się wyłącznie na zewnątrz pojazdu, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Poza tym ten motor jest niemal idealny – nie brakuje mu ani mocy, ani momentu.

W mieście Infiniti QX70 spaliło podczas testu zaledwie o pół litra więcej, niż podaje producent! Bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się regulacja podparcia bocznego foteli, zarówno siedziska, jak i oparć – przydaje się zwłaszcza po wybraniu trybu Sport w zawieszeniu i podczas szybszego wchodzenia w zakręty.

Minus za system z kamerą 360 stopni – jakość obrazu jest po prostu kiepska. Ciekawostką w naszym Infiniti jest samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza (drobne zarysowania po prostu same znikają) – nie mieliśmy okazji sprawdzić, czy to działa, ale rzeczywiście, żadnych rys na aucie nie zauważyliśmy.

W promocyjnej ofercie wyprzedaży aut z rocznika 2014 można kupić QX70 S Design za 249 900 zł z kompletem kół z oponami zimowymi gratis.

Infiniti QX70 - nasza opinia

Infiniti QX70 nie jest najnowszą konstrukcją, a widać to po jego wnętrzu. Do tego ciekawi nas polityka cenowa – QX70 jest o ok. 3000 zł tańsze od BMW X5 z podobnym silnikiem wysokoprężnym. Mam mieszane uczucia.

Infiniti QX70 - dane techczniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/V6/24
Pojemność skokowa (cm3) 2993
Moc maksymalna (KM/obr./min) 238/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 550/1750
Skrzynia biegów/napęd aut. 7/4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 265/45 R 21
Dł./szer./wys. (mm) 4865/1925/1680
Masa własna/ładowność (kg) 2175/475
Pojemność bagażnika (l) 410-1305
Pojemność zbiornika paliwa (l) 90

Infiniti QX70 - Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 212 km/h
Spalanie w mieście 10,8 l/100 km
Spalanie poza miastem 7,3 l/100 km
Spalanie średnie 8,6 l/100 km
Emisja CO2 225 g/km
Teoretyczny zasięg 1046 km

Infiniti QX70 - Gwarancja i ceny

Cena podstawowa test. wersji 283 215 zł
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy co 20 tys. km
Cena testowanego egzemplarza 283 215 zł