Tym razem crash testom poddano cztery samochody z różnych segmentów. W barierę uderzyły stylowy hatchback Volvo C30, coupe-kabriolet Volkswagen EOS, nowy SUV Chevrolet Captiva i aktualna wersja MPV Chrysler Voyager.

Volvo C30

Nowy hatchback C30 szwedzkiej marki Volvo, walczący na rynku z Audi A3 czy BMW serii 1, bez problemu przeszedł testami zderzeniowymi, uzyskując 5 gwiazdek za bezpieczeństwo pasażerów. Samochód uzyskał 15 pkt za zderzenie czołowe (94 %), 17 pkt za zderzenie boczne (94 %) i dwa punkty za sygnalizację niezapiętych pasów.

Za ochronę pasażerów dziecięcych Euro NCAP udzieliła 38 pkt (78 %), czyli 4 gwiazdki. Za ochronę pieszego Volvo C30 uzyskało 1 gwiazdkę za 9 pkt (25 %). Klatka piersiowa i głowa poddane są podczas zderzenia czołowego niewielkiemu obciążeniu, ryzykowne są tylko niektóre twarde elementy deski rozdzielczej, które zagrażają udom i łydkom pasażera.

Volkswagen EOS

Nowemu coupe-kabrioletowi firmy Volkswagen nie udało się uzyskać pięciu gwiazdek za ochronę pasażerów. Organizacja Euro NCAP przyznała EOS-owi za zderzenie czołowe 12 pkt (75 %), podczas którego odnotowano duże obciążenie nóg kierowcy. Za zderzenie boczne EOS otrzymał 17 punktów (94 %), przy czym 100-procentowego wyniku pozbawiły go poluzowane drzwi kierowcy.

Podczas zderzenia bocznego od strony pasażera poluzował się twardy składany dach. Nie wpłynęło to jednak na ostateczny wynik, gdyż ten aspekt nie jest uwzględniony w metodyce EuroNCAP. Za ochronę dziecka VW EOS otrzymał 4 gwiazdki za 40 pkt (82 %), a za ochronę pieszego przyznano 2 gwiazdki (13 pkt, 36 %).

Chevrolet Captiva

Także duży SUV Chevroleta, model Captiva, nie uzyskał 5-gwiazdkowego wyniku. EuroNCAP odebrała Captivie punkty za budowę deski rozdzielczej, która może podczas zderzenia czołowego spowodować obrażenia ud kierowcy i pasażera. W kategorii zderzenie boczne skrytykowano niedostateczne krycie boczne kurtyną powietrzną.

Za zderzenie czołowe Chevrolet Captiva otrzymał 12 pkt (75 %), a za zderzenie boczne 17 pkt (94 %). Bezpieczeństwo dziecka oceniono 36 punktami (73 %), co zapewniło 3 gwiazdki. Za bezpieczeństwo pieszych Captiva uzyskała 3 gwiazdki (17 pkt, 47 %).