Najbogatsza wersja wyposażeniowa i drugi pod względem mocy silnik Diesla – nasz Grand C-Max ze 150-konnym motorem wysokoprężnym wydaje się idealnym towarzyszem na długie rodzinne podróże, ale czy rzeczywiście?
Ford Grand C-Max - nadwozie
Odsuwane tylne drzwi to w vanach o tej wielkości rzadkość. Docenicie je, gdy np. przyjdzie wam posadzić dziecko w foteliku w samochodzie zaparkowanym między innymi autami. Przestronność w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń jest bez zarzutu, na dodatkowych miejscach najwygodniej będzie jednak tylko dzieciom – w pojeździe o tej długości to norma. We wnętrzu C-Maxa widać, że nie jest to najnowszy model – obsługa multimediów mogłaby być bardziej intuicyjna. Plus za przejrzysty panel klimatyzacji oraz niezłe materiały i wykończenie.
Ford Grand C-Max - silnik
Duży moment obrotowy powoduje, że bez względu na to, na którym biegu się jedzie, C-Max elastycznie przyspiesza, bez mocnego wciskania gazu. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że auto jest bardzo lekkie. Dodatkowo kabinę C-Maxa bardzo dobrze wygłuszono – nawet mocniejsze przyspieszanie nie powoduje zwiększenia hałasu. Odnotowane przez nas miejskie spalanie wyniosło 6,6 l/100 km.
Ford Grand C-Max - prowadzenie
Ta z reguły mocna strona Fordów nie zawodzi także w C-Maxie – samochód prowadzi się z dużą precyzją, ma też bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Zawieszenie jest sprężyste i daje poczucie bezpieczeństwa, ale bez niekorzystnego wpływu na komfort.
Ford Grand C-Max - koszty
Ford C-Max jest odrobinę tańszy od swojego głównego konkurenta, porównywalnie wyposażonego Citroëna C4 Grand Picasso. Nie oznacza to jednak, że jest to tani pojazd. Nasze auto bez dodatkowego wyposażenia kosztowało 99 350 zł. Po doposażeniu (m.in. nawigacja, biksenony, asystenci jazdy) cena wzrosła do 141 270 zł.
Ford Grand C-Max - to nam się podoba
Praktyczne, obszerne nadwozie z odsuwanymi tylnymi drzwiami, świetnym silnikiem i bogatym wyposażeniem.
Ford Grand C-Max - to nam się nie podoba
Ekran multimediów jest przeładowany informacjami, co niekorzystnie wpływa na przejrzystość i intuicyjność obsługi.
Ford Grand C-Max - naszym zdaniem
Grand C-Max z 2-litrowym dieslem (150 KM) to świetne auto na długie podróże z rodziną na pokładzie. Oczywiście, z 7 osobami bagażnik ma symboliczny rozmiar, ale w aucie o tej wielkości tak być musi.
Ford Grand C-Max - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność | 1997 ccm |
Moc maksymalna | 150 KM/4000 obr./min. |
Moment obrotowy | 370 Nm/2000 obr./min. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s |
Prędkość maksymalna | 202 km/h |
Skrzynia | man. 6 |
Napęd | przedni |
Średnie spalanie | 6,6 l/100 km |
Długość, szerokość, wysokość | 4519/1828/1642 mm |
Rozstaw osi | 2790 mm |
Pojemność bagażnika | 65-488-1715 l |
Cena wersji Titanium | 99 350 zł |