Tucson jest obecnie najpopularniejszym modelem Hyundaia w Polsce. Od stycznia do lipca br. „koreańskiego” SUV-a (zaprojektowany w Europie, produkowany w Czechach) sprzedano już w liczbie 4166 egzemplarzy, co stanowi aż 35 proc. całej sprzedaży marki Hyundai w naszym kraju. Zainteresowanie tym modelem może być jeszcze większe, ponieważ ofertę powiększono niedawno o wersję z mocniejszym silnikiem 1.7 CRDi, współpracującym z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Testujemy właśnie ten wariant.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD Style

Turbodiesel z przekładnią 7DCT generuje 141 KM mocy i 340 Nm momentu obr. Takie parametry w zupełności wystarczają do sprawnej jazdy. Przyspieszenie 11,5 s od 0 do 100 km/h na papierze być może nie robi wrażenia, ale w rzeczywistości osiągi okazują się satysfakcjonujące, zwłaszcza w trybie Sport (lepsza reakcja na gaz). Nieco więcej pary przydałoby się tylko podczas szybkiego wyprzedzania na autostradzie. W takich warunkach doceniliśmy solidne wyciszenie kabiny, gdyż jest w niej przyjemnie cicho. Na pozytywną ocenę nowego napędu duży wpływ ma też dwusprzęgłowa skrzynia, która w okamgnieniu zmienia biegi. W dodatku nie zwiększa ona spalania, jak robi to klasyczny „automat”. Zużycie paliwa w Tucsonie w tej specyfikacji jest bardzo niskie. Średnio 6,5-7 l/100 km to świetny wynik w przypadku wysokiego auta o masie własnej wynoszącej niespełna 1,5 t.

Hyundai Tucson - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa 1685 cm3
Moc maksymalna 141 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 340 Nm/1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd dwusprzęgłowa 7b/przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 245/45 R 19
Długość/szerokość/wysokość 4475/1850/1645 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Masa własna/ładowność 1470/615 kg
Pojemność bagażnika 513-1503 l
Pojemność zbiornika paliwa 62 l
Przyspieszenie0-100 km/h 11,5 s
Prędkość maksymalna 185 km/h
Średnie spalanie producenta 4,9 l/100 km
Emisja CO2 129 g/km
Teoretyczny zasięg 1265 km
Średnica zawracania 10,6 m

Zawieszenie pojazdu zostało stosunkowo sztywno zestrojone, jednak Tucson oferuje satysfakcjonujący kompromis pomiędzy precyzją prowadzenia a komfortem resorowania. Nadwozie tylko nieznacznie przechyla się na szybciej pokonywanych zakrętach. Drobne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który powinien być mniej wspomagany i dawać lepsze wyczucie (lekkość sterowania stanowi zaletę podczas manewrowania na parkingu).

Wnętrze SUV-a nie tylko jest przestronne, zaprojektowano je także z myślą o jak najłatwiejszym i wygodnym użytkowaniu. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i czytelna. Na konsoli centralnej umieszczono wiele przegródek, w których bezpiecznie można umieścić telefon, dwa napoje i inne drobiazgi.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD Style

Można narzekać, że w testowanej wersji nie ma możliwości wyboru napędu 4x4 (dostępny z silnikiem benz. lub dieslem 2.0), ale przecież większość sprzedawanych SUV-ów w Polsce jest przednionapędowa. Klienci wolą zapłacić mniej lub wybrać bogatsze wyposażenie.

Skoro już jesteśmy przy finansach: Tucson 1.7 CRDi 7DCT Classic kosztuje 100 990 zł. Za testowaną wersję Style trzeba zapłacić 122 990 zł. Za Hyundaiem przemawiają bogate wyposażenie i aż pięcioletnia gwarancja bez limitu przebiegu.

Hyundai Tucson - to nam się podoba

Ładny wygląd, przestronne wnętrze, dobrze wyciszona kabina, wygodne fotele, niskie spalanie, szybka skrzynia DCT, bogate wyposażenie.

Hyundai Tucson - to nam się nie podoba

Brakuje mocy przy dużym obciążeniu, napęd 4x4 dostępny tylko z większym dieslem, zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.

Hyundai Tucson - naszym zdaniem: trafia w gusta klientów

Hyundai poczynił olbrzymie postępy. Ta marka potrafi wyciągać wnioski. Model ix35 był dobry, a Tucson jest bardzo dobry. Nowy SUV prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze i dobrze się go prowadzi. Z mocniejszym 1.7 CRDi jest też bardzo oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Czego chcieć więcej? Niestety, dopracowane auto musi swoje kosztować. Tucson nie jest tani, ale też nie najdroższy w segmencie.

Hyundai Tucson - wyposażenie/ceny

Wersja Style
Airbagi czołowe/boczne/kurtynowe S/S/S
ESP/kontrola trakcji S/S
Klimatyzacja aut. dwustrefowa S
Reflektory LED/świtła dzienne S/S
Elektr. ster. szyby/lusterka S/S
Centralny zamek z pilotem S
Ekran dotykowy 8"/kamera cofania S/S
Radio z MP3/nawigacja/Bluetooth/USB, AUX S/S/S
Podgrz. kierownica/podgrz fotele p/t S/S
Czujniki parkowania p/t S
Tempomat/czujnik deszczu S/S
Asystent pasa ruchu/rozp. znaków drog. S/S
Lakier metalizowany 2600 zł
Elektr. otwierana klaspa bagażnika 2000 zł
Felgi aluminiowe 19" 2500 zł
Dwupanelowy dach panoramiczny 4500 zł
Cena podst. testowanej wersji 122 900 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 5 lat/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km/2 lata
Cena podst. testowanej wersj/po doposaż. 122 990 zł/134 500 zł
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD Style

Materiał powstał we współpracy z firmą Hyundai Motor Poland.