Tucson jest obecnie najpopularniejszym modelem Hyundaia w Polsce. Od stycznia do lipca br. „koreańskiego” SUV-a (zaprojektowany w Europie, produkowany w Czechach) sprzedano już w liczbie 4166 egzemplarzy, co stanowi aż 35 proc. całej sprzedaży marki Hyundai w naszym kraju. Zainteresowanie tym modelem może być jeszcze większe, ponieważ ofertę powiększono niedawno o wersję z mocniejszym silnikiem 1.7 CRDi, współpracującym z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Testujemy właśnie ten wariant.
Turbodiesel z przekładnią 7DCT generuje 141 KM mocy i 340 Nm momentu obr. Takie parametry w zupełności wystarczają do sprawnej jazdy. Przyspieszenie 11,5 s od 0 do 100 km/h na papierze być może nie robi wrażenia, ale w rzeczywistości osiągi okazują się satysfakcjonujące, zwłaszcza w trybie Sport (lepsza reakcja na gaz). Nieco więcej pary przydałoby się tylko podczas szybkiego wyprzedzania na autostradzie. W takich warunkach doceniliśmy solidne wyciszenie kabiny, gdyż jest w niej przyjemnie cicho. Na pozytywną ocenę nowego napędu duży wpływ ma też dwusprzęgłowa skrzynia, która w okamgnieniu zmienia biegi. W dodatku nie zwiększa ona spalania, jak robi to klasyczny „automat”. Zużycie paliwa w Tucsonie w tej specyfikacji jest bardzo niskie. Średnio 6,5-7 l/100 km to świetny wynik w przypadku wysokiego auta o masie własnej wynoszącej niespełna 1,5 t.
Hyundai Tucson - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Zasilanie | common rail |
Pojemność skokowa | 1685 cm3 |
Moc maksymalna | 141 KM/4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 340 Nm/1750-2500 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | dwusprzęgłowa 7b/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 245/45 R 19 |
Długość/szerokość/wysokość | 4475/1850/1645 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Masa własna/ładowność | 1470/615 kg |
Pojemność bagażnika | 513-1503 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 62 l |
Przyspieszenie0-100 km/h | 11,5 s |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Średnie spalanie producenta | 4,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 129 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1265 km |
Średnica zawracania | 10,6 m |
Zawieszenie pojazdu zostało stosunkowo sztywno zestrojone, jednak Tucson oferuje satysfakcjonujący kompromis pomiędzy precyzją prowadzenia a komfortem resorowania. Nadwozie tylko nieznacznie przechyla się na szybciej pokonywanych zakrętach. Drobne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który powinien być mniej wspomagany i dawać lepsze wyczucie (lekkość sterowania stanowi zaletę podczas manewrowania na parkingu).
Wnętrze SUV-a nie tylko jest przestronne, zaprojektowano je także z myślą o jak najłatwiejszym i wygodnym użytkowaniu. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i czytelna. Na konsoli centralnej umieszczono wiele przegródek, w których bezpiecznie można umieścić telefon, dwa napoje i inne drobiazgi.
Można narzekać, że w testowanej wersji nie ma możliwości wyboru napędu 4x4 (dostępny z silnikiem benz. lub dieslem 2.0), ale przecież większość sprzedawanych SUV-ów w Polsce jest przednionapędowa. Klienci wolą zapłacić mniej lub wybrać bogatsze wyposażenie.
Skoro już jesteśmy przy finansach: Tucson 1.7 CRDi 7DCT Classic kosztuje 100 990 zł. Za testowaną wersję Style trzeba zapłacić 122 990 zł. Za Hyundaiem przemawiają bogate wyposażenie i aż pięcioletnia gwarancja bez limitu przebiegu.
Hyundai Tucson - to nam się podoba
Ładny wygląd, przestronne wnętrze, dobrze wyciszona kabina, wygodne fotele, niskie spalanie, szybka skrzynia DCT, bogate wyposażenie.
Hyundai Tucson - to nam się nie podoba
Brakuje mocy przy dużym obciążeniu, napęd 4x4 dostępny tylko z większym dieslem, zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.
Hyundai Tucson - naszym zdaniem: trafia w gusta klientów
Hyundai poczynił olbrzymie postępy. Ta marka potrafi wyciągać wnioski. Model ix35 był dobry, a Tucson jest bardzo dobry. Nowy SUV prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze i dobrze się go prowadzi. Z mocniejszym 1.7 CRDi jest też bardzo oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Czego chcieć więcej? Niestety, dopracowane auto musi swoje kosztować. Tucson nie jest tani, ale też nie najdroższy w segmencie.
Hyundai Tucson - wyposażenie/ceny
Wersja | Style |
Airbagi czołowe/boczne/kurtynowe | S/S/S |
ESP/kontrola trakcji | S/S |
Klimatyzacja aut. dwustrefowa | S |
Reflektory LED/świtła dzienne | S/S |
Elektr. ster. szyby/lusterka | S/S |
Centralny zamek z pilotem | S |
Ekran dotykowy 8"/kamera cofania | S/S |
Radio z MP3/nawigacja/Bluetooth/USB, AUX | S/S/S |
Podgrz. kierownica/podgrz fotele p/t | S/S |
Czujniki parkowania p/t | S |
Tempomat/czujnik deszczu | S/S |
Asystent pasa ruchu/rozp. znaków drog. | S/S |
Lakier metalizowany | 2600 zł |
Elektr. otwierana klaspa bagażnika | 2000 zł |
Felgi aluminiowe 19" | 2500 zł |
Dwupanelowy dach panoramiczny | 4500 zł |
Cena podst. testowanej wersji | 122 900 zł |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna | 5 lat/12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km/2 lata |
Cena podst. testowanej wersj/po doposaż. | 122 990 zł/134 500 zł |
Materiał powstał we współpracy z firmą Hyundai Motor Poland.
SUV-y biją rekordy sprzedaży, więc niemal każda marka ma przynajmniej jeden model tego typu w swojej ofercie. Jak jednak wybić się spośród tak zaciętej konkurencji? Hyundai najwidoczniej znalazł na to sposób.
Atrakcyjna stylistyka to duży atut Tucsona. Nie jest krzykliwa, ale samochód ma to coś. 19-calowe obręcze kół kosztują 2500 zł.
Ergonomicznie zaprojektowane i przyzwoicie wykonane wnętrze. Wszystko znajduje się na swoim miejscu. Obsługa jest intuicyjna. Po prostu nie ma się do czego przyczepić.
Od niedawna skrzynię DCT można zamówić z silnikiem Diesla 1.7. To dobra wiadomość/
Dwa tryby jazdy: Normal lub Sport (tylko z „automatem”). System kontroli zjazdu i podjazdu w serii .
Tucson jest obecnie najpopularniejszym modelem Hyundaia.
Ekran dotykowy 8" pomaga w obsłudze multimediów. Pozostawiono przy tym tradycyjne przyciski.
Wiele udogodnień. Dwustrefowa klima dziś jest już niemal codziennością, ale podgrzewane kierownica, fotele i tylna kanapa – nie.
Zestaw wskaźników to klasyka - są proste i czytelne.
We wnętrzu nikt nie powinien narzekać na brak miejsca. Przednie fotele są wygodne.
Kąt oparcia tylnej kanapy można regulować.
Duży i ustawny bagażnik. 513 l pojemności (z zestawem naprawczym) to bardzo dobry wynik w klasie.
Po złożeniu oparć uzyskujemy płaską podłogę. Do wykosrzystania jest maksymalnie 1503 l.