Zzewnątrz nie widać, że Infiniti QX30 jest bardzo blisko spokrewnione z Mercedesem GLA, ale w środku nie da się już tego ukryć – przełączniki, klawisze, nawet hamulec pomocniczy uruchamiany pedałem wskazują jednoznacznie, skąd pochodzi technika. Tyle że Infiniti niektóre rzeczy potrafi zrobić lepiej, np. ekran nad deską rozdzielczą jest dotykowy, a siedzenia wydają nam się wygodniejsze.
Z tyłu oba auta cierpią na identyczne niedobory przestrzeni, zarówno nad głowami, jak i na wysokości kolan – efekt kształtu nadwozia. Dobrze, że przynajmniej w opcji jest kamera 360 stopni.
QX30 będzie oferowane tylko w jednej wersji, ze 170-konnym dieslem i świetną dwusprzęgłową skrzynią (tryb sportowy można sobie darować), co czyni je bardzo dynamicznym samochodem. Zawieszenie i układ kierowniczy Infiniti opracowało samodzielnie. Efekt: większy komfort jazdy niż w GLA i bardzo pewne zachowanie podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Infiniti QX30 - to nam się podoba
Infiniti poprawiło Mercedesa w kwestii obsługi urządzeń multimedialnych, gdyż jest możliwa również za pośrednictwem dotykowego ekranu. Plus za bardziej komfortowe zawieszenie.
Infiniti QX30 - to nam się nie podoba
Niestety, z racji przejęcia płyty podłogowej minusy są takie same, jak w GLA: fatalna widoczność z miejsca kierowcy do tyłu i ograniczona przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń.
Infiniti QX30 - naszym zdaniem
Kopia GLA?Auta różnią się w prowadzeniu i wyposażeniu. QX30 jest dobrym przykładem na to, jak posługując się identyczną techniką, można zbudować różne pojazdy.
Infiniti QX30 2.2d DCT AWD - dane techniczne
Silnik | turbodiesel R4 |
Pojemność | 2143 cm3 |
Moc maksymalna | 170 KM/3400 obr./min. |
Maks. moment obr. | 350 Nm/1400 obr./inm. |
Napęd | 4x4/skrzynia dwusprzęgłowa 7b |
Dł./szer./wys. | 4425/1815/1515 mm |
Bgażnik | 430 l |
Zbiornik paliwa | 56 l |
Masa własna | 1610-1634 kg |
Prędkość maks. | 215 km/h |
0-100 km/h | 8,5 s |
Spalanie producenta | 4,9 l/100 km |
Cena | 158 280 zł |