Zzewnątrz nie widać, że Infiniti QX30 jest bardzo blisko spokrewnione z Mercedesem GLA, ale w środku nie da się już tego ukryć – przełączniki, klawisze, nawet hamulec pomocniczy uruchamiany pedałem wskazują jednoznacznie, skąd pochodzi technika. Tyle że Infiniti niektóre rzeczy potrafi zrobić lepiej, np. ekran nad deską rozdzielczą jest dotykowy, a siedzenia wydają nam się wygodniejsze.

Z tyłu oba auta cierpią na identyczne niedobory przestrzeni, zarówno nad głowami, jak i na wysokości kolan – efekt kształtu nadwozia. Dobrze, że przynajmniej w opcji jest kamera 360 stopni.

QX30 będzie oferowane tylko w jednej wersji, ze 170-konnym dieslem i świetną dwusprzęgłową skrzynią (tryb sportowy można sobie darować), co czyni je bardzo dynamicznym samochodem. Zawieszenie i układ kierowniczy Infiniti opracowało samodzielnie. Efekt: większy komfort jazdy niż w GLA i bardzo pewne zachowanie podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Infiniti QX30 - to nam się podoba

Infiniti poprawiło Mercedesa w kwestii obsługi urządzeń multimedialnych, gdyż jest możliwa również za pośrednictwem dotykowego ekranu. Plus za bardziej komfortowe zawieszenie.

Infiniti QX30 - to nam się nie podoba

Niestety, z racji przejęcia płyty podłogowej minusy są takie same, jak w GLA: fatalna widoczność z miejsca kierowcy do tyłu i ograniczona przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń.

Infiniti QX30 - naszym zdaniem

Kopia GLA?Auta różnią się w prowadzeniu i wyposażeniu. QX30 jest dobrym przykładem na to, jak posługując się identyczną techniką, można zbudować różne pojazdy.

Infiniti QX30 2.2d DCT AWD - dane techniczne

Silnik turbodiesel R4
Pojemność 2143 cm3
Moc maksymalna 170 KM/3400 obr./min.
Maks. moment obr. 350 Nm/1400 obr./inm.
Napęd 4x4/skrzynia dwusprzęgłowa 7b
Dł./szer./wys. 4425/1815/1515 mm
Bgażnik 430 l
Zbiornik paliwa 56 l
Masa własna 1610-1634 kg
Prędkość maks. 215 km/h
0-100 km/h 8,5 s
Spalanie producenta 4,9 l/100 km
Cena 158 280 zł