Oto limitowana edycja Jeepa Grand Cherokee, przygotowana z okazji 75-lecia istnienia tego amerykańskiego producenta (w 1941 roku, do czego odnosi się ta rocznica, Jeep był jeszcze potoczną nazwą samochodów produkowanych pod marką Willys; jako samodzielna marka Jeep funkcjonuje od 1950 roku).
Nadwozie. Limitowaną wersję wyróżniają detale, które mogą być rozpoznane jedynie przez fanów marki: tabliczki z wizerunkiem Willysa i datą „1941”, brązowe akcenty w przednim zderzaku, na relingach, brązowe felgi. Jeśli chcesz, żeby samochód rzeczywiście zwracał na siebie uwagę, to wersję 75th Anniversary możesz zamówić pomalowaną unikalnym zielono-militarnym lakierem – jak w testowanej odmianie. Robi wrażenie na ulicy.
Silnik. 250-konny diesel zapewnia najlepszy kompromis między osiągami a spalaniem w palecie jednostek Jeepa Grand Cherokee: już dobrze jeździ i jeszcze ma bardzo przyzwoity zasięg. W ruchu mieszanym spalanie wynosi ok. 9 l/100 km, a w mieście – ok. 11 l, można więc liczyć na to, że na jednym tankowaniu przejedziemy nawet 1000 km.
Prowadzenie. Grand Cherokee to jeden z nielicznych luksusowych SUV-ów, które już w wersji podstawowej są prawie terenowymi autami, choć za stosunkowo niewielką dopłatą można zamówić pakiet Off-Road (m.in. zestaw osłon podwozia, „ostrzejsze” opony). Podstawowy zestaw zapewnia jednak najlepszy kompromis pomiędzy komfortem na asfalcie a zdolnością do poruszania się po nieutwardzonych drogach – dla zdecydowanej większości użytkowników jest ona wystarczająca.
Koszty. Mimo że cena wyjściowa wersji 75th Anniversary na tle innych odmian Grand Cherokee nie jest żadną okazją, to już na tle konkurencji – owszem. Za 296 000 zł otrzymacie auto właściwie z pełnym wyposażeniem. Najtańszy konkurencyjny Mercedes GLE 350d 4Matic kosztuje 291 000 zł w wersji – jak na tę klasę auta – „gołej”.
Jeep Grand Cherokee 75th Anniversary - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/V6/24 |
Pojemnośc skokowa | 2987 cm3 |
Moc maksymalna | 250 KM/4000 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 570 Nm/2000 obr./min. |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8 |
Długość/szerokość/wysokość | 4875/1943/1792 mm |
Pojemność bagażnika | 782-1554 l |
Masa rzeczywista/ładowność | 2410/539 kg |
Cena wersji 75th Anniversary | 296 000 zł |
Jeep Grand Cherokee 75th Anniversary - wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 2,4 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,0 s |
Elastyczność 60-100 km/h | 4,6 s (aut.) |
Elastyczność 80-120 km/h | 6,1 s (aut.) |
Średnica zawracania | 12 m |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) | 37,6/38,1 m |
Średnie spalanie | 9,0 l/100 km |
Jeep Grand Cherokee - to nam się podoba
Miękka praca silnika i skrzyni biegów, praca zawieszenia na nierównościach, uniwersalność układu jezdnego, łatwa obsługa.
Jeep Grand Cherokee - to nam się nie podoba
Wykończenie wybranych elementów wnętrza (m.in. tunel środkowy), przestronność w stosunku do wymiarów zewnętrznych.
Jeep Grand Cherokee 75th Anniversary - naszym zdaniem
Pakiet stylizacyjny 75th Anniversary zupełnie do mnie nie przemawia. Poza jednym ciekawym kolorem nadwozia niczego nie wnosi. Ale samo auto – owszem – przyjemne.