Land Rover Discovery Sport wśród kompaktowych SUV-ów premium wyróżnia się nie tylko dzielnością terenową – pochodzenie z domu Land Rovera zobowiązuje – lecz także oryginalnym wyglądem. W teście: auto z silnikiem benzynowym 2.0, w słabszej z dwóch dostępnych wersji mocy (240 i 290 KM).
Land Rover Discovery Sport Si4 - nadwozie
Land Rover Discovery Sport ma bardziej „pudełkowatą” sylwetkę niż jego kuzyn Range Rover Evoque, który pełni w rodzinie rolę prawdziwego eleganta. Jednak Land Rover budzi swoim wyglądem większe zainteresowanie niż niemiecka konkurencja, która zdążyła nam się opatrzyć. Nie ustępuje jej jakością wykończenia ani przestronnością, a ma nad nią tę przewagę, że fotele w 2. rzędzie dadzą się standardowo przesuwać. Poza tym Disco za dopłatą dostaniemy w 7-miejscowej wersji. Zaawansowane multimedia z opcjonalnym 10-calowym ekranem dotykowym (standardowo 8 cali) nie są intuicyjne w obsłudze.
Land Rover Discovery Sport Si4 - silnik
Turbodoładowany silnik współpracuje z 9-stopniowym „automatem” ZF i ten duet sprawnie radzi sobie z napędzaniem 1,8-tonowego auta, choć przydomek „Sport” w nazwie ma raczej symboliczne znaczenie. Jeśli już konsekwentnie zestawiać go z niemiecką konkurencją, to porównywalne wersje Q5 czy X3 będą jednak żwawsze. Niemały jest też apetyt testowanej wersji na paliwo (średnio w mieście i na trasie ok. 10 l/100 km), za to kultura pracy – nienaganna. Oszczędniejsi zdecydują się pewnie na diesla – tu wybór konfiguracji jest większy, a bazowa wersja 2.0 eD4 z manualną skrzynią biegów i napędem na jedną oś kosztuje niecałe 150 000 zł.
Land Rover Discovery Sport Si4 - prowadzenie
Zawadiacka dynamika nie jest mocną stroną Land Rovera – nie za to go lubimy. Za to po zjeździe z asfaltu, dzięki systemowi Terrain Response, da z siebie więcej niż inne SUV-y. W manewrowaniu pomogą seryjne w tej wersji czujniki parkowania przód/tył i tylna kamera (w opcji: kamera 360 st.).
Land Rover Discovery Sport Si4 - koszty
W cenie testowanej doposażonej wersji HSE (od 231 900 zł) można kupić dowolnego rywala z Niemiec. To raczej filozofia – Land Rovery są inne i mają ciekawą tradycję offroadową.
Land Rover Discovery Sport Si4 - to nam się podoba
Oryginalny styl, przestronna kabina, wielki bagażnik, wysoka jakość, sprawny napęd.
Land Rover Discovery Sport Si4 - to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, duże zużycie paliwa, słabsza dynamika jazdy niż u rywali.
Land Rover Discovery Sport Si4 - nasza opinia
Wygodne, zaawansowane technicznie, dobrze wyposażone i drogie – takie są SUV-y premium. Dlaczego ktoś miałby wybrać właśnie tego? Bo nie da się go pomylić z innymi. Ma niepowtarzalny styl – trochę twardziela, trochę arystokraty, zawsze oryginała.
Land Rover Discovery Sport Si4 - dane techniczne
Silnik | t.benz. R4/16 |
Pojemność | 1998 cm3 |
Moc | 240 KM/5500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 340 Nm/1250 obr./min |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | automatyczna, 9-biegowa |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Długość/szerokość/wysokość | 4599/2069/1724 mm |
Rozstaw osi | 2741 mm |
Masa własna | 1796 kg |
Bagażnik | 981-1698 l |
Średnie spalanie producenta | 8,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 181 g/km |
Cena testowanego auta | 292 130 zł |