Ach ten obniżający się dach! Fani coupé uważają, że taki zabieg stylistyczny to za mało, żeby auto określać tym mianem. Tym bardziej że Mercedes GLC ma podwyższone nadwozie oraz pięcioro drzwi. Z kolei miłośnicy SUV-ów skrytykują to rozwiązanie, gdyż ogranicza miejsce z tyłu oraz w bagażniku. Jedno jest pewne – dzięki temu nikt nie przejdzie obojętnie obok GLC coupé.
Mercedes GLC Coupé - SUV w stylu coupe
Nawet jeżeli nie jest to prawdziwe coupé, to trudno tej wersji Mercedesa GLC odmówić sportowych cech. Udanie połączono je z terenowymi atrybutami – podwyższonym nadwoziem, plastikowymi nakładkami na nadkolach czy przyprogowymi stopniami ze stali szlachetnej (dopłata: 2650 zł).
Efektownie prezentuje się też wnętrze Mercedesa wykończone materiałami o wysokiej jakości. Z przodu jest całkiem wygodnie – fotele są odpowiednio wyprofilowane, a ilość miejsca okazuje się zadowalająca. Mniej entuzjazmu wykażą pasażerowie z tyłu. O ile przestrzeni na nogi jest pod dostatkiem, o tyle wysokim osobom może brakować miejsca nad głową. No cóż, taka jest cena za wyszukaną stylistykę. Mniej doskwiera ograniczenie części ładunkowej. Po pierwsze, kufer o pojemności 500-1400 l to dobry rezultat, a po drugie – w stosunku do wersji SUV okazuje się mniejszy tylko o 10 proc.
Mercedes GLC Coupé - zadowalające osiągi
Żadnych zastrzeżeń nie mieliśmy natomiast do przyjemności z jazdy. Wprawdzie 204-konny silnik w aucie ważącym niemal dwie tony nie robi wrażenia, to jednak okazuje się, że wystarczy do uzyskania zadowalającej dynamiki. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki wykorzystaniu sportowego trybu jazdy – silnik bardziej spontanicznie reaguje na wciskanie pedału gazu, a skrzynia sprawniej przełącza każdy z 9 biegów. Do tego zmienia się sposób prowadzenia pojazdu, bowiem wyostrza się działanie układu kierowniczego. Mercedes GLC posłusznie reaguje na polecenia prowadzącego i idealnie wpisuje się w każdy zakręt.
Podczas jazdy trzeba się pogodzić ze spalaniem na poziomie 6,5 l/100 km. Niby niedużo jak na oferowane osiągi, ale uwzględniając obietnice producenta, jest to 30-proc. nadwyżka. Podstawowa cena GLC nie szokuje, za to po doposażeniu jest już wysoka. Nie może być inaczej, skoro na pokładzie są dodatki za ponad 112 000 zł!
Mercedes GLC Coupé - to nam się podoba
Wysoki komfort jazdy, dużo miejsca na nogi w obu rzędach siedzeń, skuteczny układ hamulcowy, łatwa obsługa urządzeń pokładowych.
Mercedes GLC Coupé - to nam się nie podoba
Ograniczona przestrzeń nad głowami, wysoka cena testowanego auta, słaba widoczność do tyłu, spalanie znacznie wyższe niż fabryczne.
Mercedes GLC Coupé - naszym zdaniem
Zostawmy jednak te dylematy z nazwą. Ważniejsze jest to, że samochód sprawia dużo przyjemności z jazdy, a przy tym kusi efektowną stylistyką nadwozia.
Mercedes GLC Coupé 250d 4Matic - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | diesel biturbo/R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 2143 cm3 |
Moc maksymalna | 204 KM/3800 obr./min |
Maks. moment. obrotowy | 500 Nm/1600 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | automatyczna 9-biegowa |
Napęd | 4x4 |
Prędkość maksymlana | 222 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Elastyczność 60-100/80-120 km/h | 4,4/5,7 s (aut.) |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) | 35,9 m/35,2 m |
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h | 56 dB/64 dB/68 dB |
Średnie spalanie testowe | 6,5 l/100 km |
Średnie spalanie producenta | 5,0 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 500-1400 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4732/1890/1602 mm |
Rozstaw osi | 2873 mm |
Masa rzeczywista/ładowność | 1964 kg/556 kg |
Cena podstawowa testowanej wersji | 231 000 zł |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna | 2 lata/30 lat |
Przeglądy | wg. wskazań |
Cena testowanego auta | 343 730 zł |
.