Mitsubishi ASX oferowane w 2017 roku to model po face liftingu. Tak, tak – to żaden „nowy ASX”, zmiany w tym modelu to jedynie kosmetyka, polegająca głównie na przekonstruowaniu wykonanych z tworzywa elementów przodu pojazdu. Styliści Mitsubishi postarali się, żeby zasadnicze elementy karoserii i metalowe poszycia pozostały bez zmian. W sumie słusznie: po co generować koszty, jeśli nie można gruntownie zmodernizować samochodu, który bez większych zmian jest obecny na rynku od ponad 6 lat?
Mitsubishi ASX - Nadwozie
Nie tylko z zewnątrz zmieniło się niewiele – również w środku zasadnicze elementy pozostały po staremu. Po modernizacji ASX ma nową kierownicę, nieco większy ekran systemu multimedialnego, przyjemniejsze materiały. Zmiany są niewielkie, ale na plus. Poza tym – tak jak i w starszych ASX-ach – we wnętrzu znajdziecie przyzwoitą ilość miejsca dla czterech osób i w sumie awaryjne piąte miejsce. Jadąc nocą, docenicie bardzo dobre reflektory ksenonowe.
Mitsubishi ASX - Silnik
117-konny motor 1.6 w warunkach miejskich znakomicie sobie radzi – przynajmniej do ok. 3 tys. obr./min pozostaje cichy, równomiernie rozwija moc, jest przy tym oszczędny (spalanie w mieście 8-9 l/100 km). To zalety dość prostej konstrukcji, niepoddanej downsizingowi – silnik ma zmienne fazy rozrządu, ale tylko pośredni wtrysk benzyny, brak turbo. Są i wady tej koncepcji: podczas wyprzedzania przy prędkości 100 km/h nie ma komfortowego zapasu momentu obrotowego.
Mitsubishi ASX - Prowadzenie
Dopóki asfalt jest suchy, trudno mieć jakiekolwiek uwagi do układu jezdnego – zapewnia komfort i przyczepność, można wtedy nawet stwierdzić, że napęd na 4 koła jest w tym modelu zbędny. Wystarczy jednak, że spadnie deszcz, i w przednionapędowym SUV-ie pojawiają się wyraźne deficyty trakcji – trudno sprawnie ruszyć, odczuwa się podsterowność.
Mitsubishi ASX - Koszty
Za 89 900 zł dostaniecie „prawie najwyższą” wersję ASX z: benzynowym silnikiem 1.6, ksenonami, nawigacją, 18-calowymi kołami, automatyczną klimatyzacją i tempomatem. Uczciwa cena.
Mitsubishi ASX - dane techniczne
Silnik: typ/cylindr/zawory | benzynowy/R4/16 |
Pojemność | 1590 cm3 |
Moc maksymlana | 117 Km/6000 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 154 Nm/4000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/skrzynia ręczna 5b |
Długość/szerokść/wysokość | 4355/1810/1640 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Pojemność bagażnika | 419 l |
Masa własna/ładowność | 1260 kg/610 kg |
Prędkość maksymalna | 183 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
Średnie spalanie testowe | 8,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 136 g/km |
Cena testowanego egzemplarza | 90 890 zł |
Mitsubishi ASX - to nam się podoba
Jakość montażu elementów wnętrza, dobre wyciszenie, skuteczność oświetlenia (ksenony).
Mitsubishi ASX - to nam się nie podoba
Brak napędu 4x4 w wersji benzynowej, słaba trakcja na mokrej nawierzchni, umiarkowany temperament.podoba
Mitsubishi ASX - naszym zdaniem
To dobry samochód, choć już trochę trąci myszką i nie zmienią tego nowe plastiki, kierownica ani nawigacja z multimediami. Mimo to nie brakuje zwolenników takiej „sprawdzonej” techniki i – w tym przypadku – nie zamierzam im odradzać zakupu.