Samochód właśnie zadebiutował w polskich salonach sprzedaży. Od razu skrupulatnie przetestowali go nasi Czytelnicy – Maciek oraz Radek. Uatrakcyjniona stylistyka Peugeota 2008 spodobała się obu testującym. Styl SUV-a, na który składa się też wyżej zawieszone nadwozie, wpływa nie tylko na lepszą prezencję. Sprawia również, że nie musimy tak mocno uważać na wysokie krawężniki. Ponadto do auta wygodniej się wsiada.
Zgodnie z nowym kierunkiem projektowania marki deska rozdzielcza jest bardzo oryginalna, choć materiały wykończeniowe nie wszędzie nadążają za śmiałym designem... Większość funkcji, z wyjątkiem klimatyzacji, obsługuje się przez ekran dotykowy. Nietypowa jest pozycja za kółkiem. Kierownica znajduje się nisko, z kolei zestaw wskaźników umieszczono wysoko nad nią, jednak Czytelnicy ocenili to niezwykle pozytywnie. Pochwalili też przednie fotele z mocnym trzymaniem bocznym. Wnętrze zostało urządzone z pomysłem. Mimo kompaktowych wymiarów pojazdu w obu rzędach siedzeń jest dużo miejsca, również nad głową. To pozytywne zaskoczenie, ponieważ auto miało szklany dach.
Peugeot 2008 - jego terenem jest miasto
Testujący nie są zwolennikami małych silników, ale downsizing stał się już codziennością. Pod maską 2008 pracował benzyniak o pojemności zaledwie 1,2 litra. Dzięki turbodoładowaniu generuje on aż 110 KM i 205 Nm. Tyle w zupełności wystarczy do sprawnej jazdy po mieście. Nieco gorzej będzie w trasie po załadowaniu samochodu. O trzech cylindrach informują charakterystyczny dźwięk podczas przyspieszania oraz delikatne wibracje w trakcie ruszania. Spalanie nie było tak niskie, jak podaje producent, ale testujący uznali, że jest akceptowalne. Jakkolwiek byśmy jechali – czy w korku, czy 140 km/h na autostradzie – komputer pokładowy wskazał zużycie na poziomie 7,5 l na 100 km. Dodajmy, że w aucie były cztery dorosłe osoby.
Peugeota 2008, podobnie jak bezpośrednich konkurentów, nie wyposażycie w 4x4. Dla większości osób przedni napęd z wyższym prześwitem wystarczy w przypadku auta miejsko-rodzinnego. Dla oczekujących większych zdolności terenowych przewidziano system Grip Control, poprawiający trakcję przez ingerencję układu ESP.
Peugeot 2008 - opinie Czytelników
„Jaki jest ten samochód? Modny i funkcjonalny. Zegary nad kierownicą to odważny, ale bardzo dobry pomysł. No i ta mała kierownica… Jest świetna! Silnik 1.2 PureTech to całkiem dynamiczny napęd. Kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, ale jest OK jak na trzycylindrową konstrukcję. Zużycie paliwa uznaję za akceptowalne. Skrzynia biegów bardzo harmonijnie pracuje, ale chętnie dopłaciłbym do „automatu”. Auto tego typu stanowi powiew świeżości. Zwykły hatchback to nuda...” - Maciej Pawłowski.
„Peugeot 2008 jest ładnym mini-SUV-em, zwłaszcza po liftingu. Dobre wrażenie sprawia również w środku. Należy pochwalić wygodną pozycję za małą kierownicą, która dobrze leży w dłoniach, a także świetną widoczność we wszystkich kierunkach. Mimo niewielkich rozmiarów wnętrze auta okazuje się przestronne. Trzycylindrowy motor wystarczy do miejskiej jazdy. Przydałyby się tylko lepsze materiały wykończeniowe i trochę niższa cena. To fajny model jako drugie auto w rodzinie” - Radomir Głazek.
Peugeot 2008 - podsumowanie
Zmiana wizerunku na plus. Konkurencja wśród małych SUV-ów i crossoverów stale rośnie, więc wszyscy producenci starają się o to, żeby zwrócić uwagę klientów właśnie na swój model. Modernizację 2008 oceniamy bardzo pozytywnie. Zmiany wizualne nie są duże, ale na tyle znaczące, żeby samochód wyglądał świeżo i elegancko. Ten Peugeot ma własny styl. To atrakcyjny model dla małej rodziny lub aktywnego singla. Jest całkiem przestronny i pewnie się go prowadzi. Można go też pochwalić za wygodę podróżowania, rozbudowany system multimedialny i wiele układów bezpieczeństwa.
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | benz. turbo/R3/12V |
Pojemność | 1199 ccm |
Moc maksymalna | 110 KM/5500 obr./min. |
Maks. moment obr. | 205 Nm/1750 obr./min. |
Skrzynia biegów | manualna, 6-stopniowa |
Skrzynia biegów/napęd | na przednie koła |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,9 s |
Prędkość maksymalna | 191 km/h |
Średnie spalanie | 4,4 l/100 km |
Długość, szerokość, wysokość | 4159/1739/1556 mm |
Rozstaw osi | 2538 mm |
Pojemność bagażnika | 350-1194 l |
Cena podst. testowanej wersji | 76 600 zł zł (test. egz.: 89 400 zł) |
Materiał powstał we współpracy z marką Peugeot.