Pierwsza generacja Peugeota 3008 to samochód, który trudno zakwalifikować do konkretnej klasy aut. Trochę było w nim z vana i nieco z crossovera. Dlatego nie ma się co dziwić, że samochód nie odniósł spektakularnego sukcesu na naszym rynku. Teraz ma się to zmienić. Peugeot wprowadził właśnie do sprzedaży drugą odsłonę tego modelu.
Osłony pod zderzakami, plastikowe nakładki na nadkolach i duży, 22-centymetrowy prześwit to cechy, które nie pozostawiają wątpliwości, z jakim samochodem mamy do czynienia.
W 3008 podróżuje się na wygodnych fotelach ze świetnym bocznym trzymaniem. Prowadzący siedzi za spłaszczoną z dwóch stron małą kierownicą, ponad którą umieszczono zestaw wskaźników.
W zależności od wersji w opcji lub w standardzie jest oferowany i-Cockpit. Dzięki niemu wskaźniki przed kierowcą mają zmienne motywy, a oprócz tego są tu wyświetlane wskazania nawigacji.
Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję podróżować topowym 180-konnym dieslem z automatyczną skrzynią. Po uruchomieniu silnika do uszu dobiega charakterystyczny pomruk diesla, który znika po rozgrzaniu jednostki. Wówczas na pierwszy plan wysuwa się radość z wykorzystania potencjału motoru. Każde mocniejsze wciśnięcie pedału gazu kończy się dynamicznym sprintem. Powody do zadowolenia daje również dobre tłumienie nierówności nawierzchni.
Samochód już można zamawiać, a jego ceny zaczynają się od 89 900 zł za auto ze 130-konnym benzyniakiem. Mocniejsza, 165-konna benzynowa wersja oznacza wydatek 117 600 zł. Ceny diesli zaczynają się od 110 600 zł za odmianę o mocy 120 KM, a 3008 z dieslem generującym 150 KM kosztuje minimum 117 200 zł.
Wszystkie auta mają napęd na przednią oś. Wersję 4x4 zaplanowano dopiero na 2019 rok, i to wyłącznie w przewidzianej wówczas hybrydzie typu plug-in.
W PUNKT
To jest super
Przestronność wnętrza i pojemność bagażnika.
To nie wyszło
Brak napędu 4x4 obniża możliwości 3008.
Efekt WOW!
Stylistyka i wskaźniki typu i-Cockpit.
Kto to kupi?
Kierowcy, którzy cenią nietypowe rozwiązania.
Naszym zdaniem
Gdyby nie ta cena Auto ma udaną stylistykę, jest praktyczne i świetnie jeździ. Niestety, naszym zdaniem Peugeot przesadził z ceną. To może przeszkodzić w odniesieniu sukcesu przez 3008.
Peugeot 3008 2.0 BlueHDi - dane techniczne
Silnik | t.diesel R4 |
Pojemność | 1997 cm3 |
Moc | 180 KM przy 3750 obr./min |
Maks. moment obr. | 400 Nm/2000 obr./min |
Napęd | przedni/ skrzynia aut. 6b |
Dł./szer./wys. | 4447/1841/1620 mm |
Masa własna | 1465 kg |
Średnica zawracania | 10,7 m |
Prędkośc maks. | 207 km/h |
0-100 km/h | 8,9 s |
Spalanie producenta | 4,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 124 g/km |
Cena | 155 900 zł |