• Fort Tourneo Connect ma fordowskie logo na nowej atrapie chłodnicy i nowe wąskie reflektory LED, ale pod blachą to tak naprawdę... Zaraz się przekonacie!
  • Mimo iż Tourneo jest znacznie cięższe od Dacii, to przy podobnych mocach silników osiągi obu samochodów okazują się niemal identyczne
  • Mimo podobnej długości karoserii jeden z porównywanych samochodów ma o połowę większy bagażnik przy ładowaniu po dach
  • Myślicie, że Dacia znokautuje konkurenta ceną? Nie tym razem. Owszem, będzie tańsza, ale nie na tyle, żeby nie dać Fordowi szans
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Na początek będzie niespodzianka. Otóż nowy Ford Tourneo Connect jakby trochę przypomina... Jak to ująć, żeby nikogo nie obrazić... Zgadliście! Tyle że dostawczo-rodzinny Ford nie tylko przypomina Volkswagena Caddy – on naprawdę nim jest. W kabinie kilka podmienionych emblematów i fordowska nakładka na kierownicy nie ukryją znaków szczególnych Volkswagena.

Ale w sumie to przecież nie powinno dziwić, bo oba koncerny już od ćwierć wieku pokazują, jak redukować koszty projektowania samochodów duetem Galaxy/Sharan. Poza tym to są bardzo dobre wiadomości, bo Caddy to udany model, jeden z najbardziej komfortowych i najstabilniejszych na drodze, a przy tym najbliższy kompaktom mały dostawczak, czy to w wersji osobowej, czy osobowo-towarowej. Ford dostał świetny materiał wyjściowy.