Który kupić? Najtańszy, najszybszy, największy, benzyniaka czy diesla, a może to auto, które ma najdłuższą gwarancję? Wśród kompaktów najlepiej sprzedają się Octavia, Golf i Astra. Tak wybierają firmy, najczęściej zajmujące się leasingiem lub zarządzające flotą (skupiają prawie 48 proc. rynku). Osoby prywatne mają inne preferencje – w tym wypadku są to: Astra, Tipo i Octavia. Prześwietlamy sześć popularnych modeli i doradzamy, którą wersję warto kupić. Wybieramy, uwzględniając zarówno cenę, jak i przyjemność z jazdy.
Naszym zdaniem: kompakt za 50 tys. zł to mit
Niska bazowa cena modelu ma zachęcić do odwiedzenia salonu, zwłaszcza pod koniec roku, kiedy ruszają wyprzedaże. Nasze zestawienie pokazało, że rozsądnie skonfigurowany kompakt (założyliśmy, że będzie miał silnik ok. 120 KM i system unikania kolizji) kosztuje minimum 70 tys. zł. Taką cenę ma najtańszy Fiat, ale koszt zakupu większości modeli występujących w zestawieniu wyniósł 77-81 tys. zł. Wyjątkowo drogie okazały się Octavia i Auris. W przypadku Skody cenę znacznie podniosła dwusprzęgłowa przekładnia. W Toyocie z kolei hybrydowy napęd.