• Pod względem przestronności i pakowności Hyundai i Kia spełnią praktycznie każde wymagania. Nawet do 7 osób na pokładzie!
  • Normalnie już przy 500-litrowym bagażniku piszemy, że jest on duży. Tymczasem te SUV-y pomieszczą w swoich kufrach nie 600, nie 700, a około 800 litrów bagaży. Ale jest pewien trik, o którym musisz wiedzieć...
  • W obu autach debiutuje najnowsza 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Jak sobie poradzi w dwutonowych kolosach? Czy płynnie zmienia biegi?
  • Więcej takich testów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Czy stworzenie dwóch odrębnych marek wykorzystujących te same komponenty techniczne to prosta sprawa? Nie. Czy wiele koncernów motoryzacyjnych tak robi? Oczywiście! Powodów jest przynajmniej kilka, a my skupimy się na tym najważniejszym – finansowym.

Największym obciążeniem dla firm produkujących samochody są fazy projektu, prototypowanie i testy. Skoro już ktoś włoży grube miliony euro w prace rozwojowe, to trudno o lepszy biznes niż sprzedaż finalnego produktu pod różnymi markami. Koszt rozpoczęcia produkcji należy co prawda jeszcze pomnożyć przez liczbę fabryk lub linii produkcyjnych, które trzeba uzbroić, ale kosztów prac badawczo-rozwojowych nie trzeba już mnożyć w ten sposób.